حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه اشتغال مددجویان گفت: «در 10 ماهه سال جاری درمجموع هزار و 621 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل قرض‌الحسنه شبکه بانکی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و صندوق توسعه ملی به مددجویان پرداخت‌ شده است. با این رقم تسهیلات بیش از 90‌هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است.»

ایجاد 162هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در سال آینده

سلامت نیوز:حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه اشتغال مددجویان گفت: «در 10 ماهه سال جاری درمجموع هزار و 621 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل قرض‌الحسنه شبکه بانکی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و صندوق توسعه ملی به مددجویان پرداخت‌ شده است. با این رقم تسهیلات بیش از 90‌هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور ایجاد شده است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان ،عبدالملکی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 162‌هزار فرصت شغلی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: «140هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و 22هزار فرصت شغلی دیگر از طریق کاریابی انجام خواهد شد که برای اجرا نیازمند تامین منابع مالی و بانکی است. امیدواریم با همکاری شبکه بانکی و تخصیص اعتبار برای پرونده‌های تکمیل‌شده در بانک‌ها، مجموع اشتغالزایی کمیته امداد تا پایان سال جاری به 140هزار فرصت شغلی افزایش یابد. یک‌پنجم کل اشتغالزایی کشور متعلق به جامعه هدف کمیته امداد است.»

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم بیکاران کشور محرومانی هستند که براساس اساسنامه کمیته امداد مخاطب این نهاد هستند، گفت: «طبق آمار غیررسمی بیکارانی در کشور وجود دارند که تحت‌حمایت کمیته امداد نیستند ولی شرایط کمک‌رسانی از سوی امداد برای کمک به ایجاد اشتغال را دارند. باید در طرح راهبری شغلی برنامه ایجاد اشتغال را به کارآفرینان حرفه‌ای واگذار کرده و افراد نخبه را وارد بازار کسب‌وکار کنیم.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha