چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 264402

بررسی‌ها نشان می‌دهد در افراد مبتلا به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری روده وجود دارد.

کاهش ۲ نوع باکتری روده در مبتلایان به افسردگی

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد در افراد مبتلا به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری روده وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، باکتری‌های موجود در روده با افسردگی مرتبط است و بررسی‌های متعددی حاکی از آن است که بین میکروب‌ها و سلامت روان ارتباط وجود دارد.

گروهی از متخصصان در بررسی روی بیش از ۱۰۰۰ بیمار در بلژیک دریافتند در مبتلایان به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری وجود دارد. همچنین این تیم تحقیقاتی یافته‌های خود را با تکرار آزمایشات روی تعدادی بیمار دیگر تأیید کردند.

متخصصان با بیان اینکه لازم است یافته‌های به دست آمده مورد بررسی بیشتر قرار گیرد، اظهار داشتند: مطالعه انجام شده شرایطی را فراهم ساخته تا بر ارتباط بین سلامت روده و بیماری‌های روان بیشتر تمرکز شود.

متخصصان بلژیکی اظهار داشتند: این نکته که متابولیت‌های میکروبی می‌توانند با مغز و در نتیجه احساسات و رفتار در ارتباط باشند، حائز اهمیت است اما وجود ارتباط بین میکروبیوم روده و مغز بیشتر در نمونه‌های حیوانی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این بررسی متخصصان به مطالعه روی نمونه‌های مدفوع شرکت‌کنندگان و وضعیت سلامت روان آنان پرداختند. آنها باکتری‌هایی را شناسایی کردند که با سلامت روان در ارتباط است و مشخص شد دو نوع باکتری Coprococcus و Dialister در مبتلایان به افسردگی به میزان بسیار پایینی وجود دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha