رئیس مركز تحقیقات سازمان پزشكی قانونی گفت: طی 10 سال اخیر بر اثر تصادفات رانندگی در كشور 235 هزار كشته و 2 میلیون و 221 هزار مجروح شدند و در حوادث هوایی 986 نفر كشته شده‌اند.

سلامت نیوز : در ده سال گذشته بیش از 2میلیون و 220 هزار نفر به دلیل تصادف مصدوم شده اند

به گفته محمدرضا قدیرزاده مقایسه تعداد شهدای 11 سال جنگ باآمار تلفات جاده ای ده سال اخیر نشان می دهد عملا خودمان بیشتر از دشمن، خسارت انسانی در جاده ها را به کشور تحمل کرده ایم.
وی با اشاره به خسارتهای مختلفی که بیمه ها، خانواده ها و به طور کلی کشور در این تصادفات محتمل شده اند، می گوید: "اکثر فوتی ها مربوط به جوانان زیر 30 سال است."
قدیرزاده همچنین به تعداد 986 نفر در ده سال گذشته در سوانح هوایی، اشاره می کند و می افزاید: " حساسیت افکار عمومی درباره سوانح هوایی بسیار بیشتر از آمار مربوط به رانندگی است. حداکثر در یک سانحه هوایی 100 یا 150 نفر کشته می شوند، ولی از کنار آمار بالای تصادفات رانندگی به راحتی عبور می شود."
وی با اشاره به تناقضات آماری توضیح می دهد: "طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راهها، سازمان پزشکی قانونی متولی اعلام کشته های ناشی از تصادفات است. امسال نمی دانیم چرا همه سازمانها دوست داشتند آمار عملکرد بدهند و کشته هایی را اشتباه اعلام کرده اند."
وی می افزاید: "آمار ما همیشه به سه دلیل از راهنمایی و رانندگی بیشتر است، چون اولا ما آمار کشته شدگان ناشی از فوت در بیمارستان و منزل را داریم، ولی پلیس به این آمار دسترسی ندارد. دلیل دوم، این است که فرد قبل از رسیدن پلیس به صحنه چه به صورت زنده، چه فوت شده با آمبولانس یا توسط مردم از صحنه خارج می شود و دلیل سوم نیز به این باز می گردد که پلیس، توانایی تشخیص فوت برای اشخاص را ندارد."
به گفته این مقام مسئول، پزشکی قانونی چون تنها مرجع صدور مجوز دفن برای کشته شدگان تصادفات است، این سازمان همیشه از دیگر سازمانها با احتیاط و دقت بیشتری آمار کشته شدگان را اعلام می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha