شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 26442
سلامت نیوز : آپاندیسیت در بارداری نیز می تواند مانند سایر مواقع اتفاق بیفتد.
دكتر مهرناز رادمهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بروز آپاندیسیت در بارداری نگران كننده نیست این درحالی است كه آپاندیسیت در بارداری می تواند مانند سایر مواقع نیز اتفاق بیفتد.

 وی گفت: از علائم این بیماری می توان به بی اشتهایی و تهوع اشاره كرد و اینكه هیچ مقاومتی در برابر این بیماری وجود ندارد و پیشگیری خاصی نیز نمی توان كرد.

رادمهر در خصوص اینكه در چه دوره ایی از بارداری امكان بروز این بیماری بیشتر است بیان كرد: در تمام دوران بارداری یعنی سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم ممكن است آپاندیسیت اتفاق بیفتد.

 وی افزود: محل بروز درد اطراف ناف به صورت مبهم و در قسمت تحتانی بخصوص سمت راست است كه در دوران بارداری این درد در قسمت بالاتر نمایان می شود لذا باید دقت داشته باشیم كه اگر درد به دلیل آپاندیسیت باشد پس از گذشت 12 ساعت در ناحیه مذكور ثابت می شود.

 * در صورت تخلیه آپاندیس هیچ آسیبی به جنین نمی رسد

 رادمهر در ادامه گفت: نكته مهم در این بیماری نحوه تشخیص آن است به خصوص در دوران بارداری كه ممكن است با درد زایمان اشتباه گرفته و برای پزشك گمراه كننده باشد.

اما بدیهی است كه جای نگرانی وجود ندارد زیرا جراح با استفاده از یافته های آزمایشگاهی از قبیل سونوگرافی و همچنین معاینه كه بهترین راه تشخیص است و جمع علائم بالینی به تشخیص صحیح دست می یابد.

 وی در پایان خاطر نشان كرد: در صورت آپاندكتومی تخلیه آپاندیس به وسیله جراحی هیچ آسیبی به جنین نمی رسد، زیرا جراح با برشی كه در سمت راست شكم بوجود می آورد می تواند براحتی آپاندیس را تخلیه كند بدون اینكه به مادر یا جنین آسیب وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha