پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 264431

کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: قرص‌هایی که با عنوان قرص‌های ترک اعتیاد در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود فقط برای حفظ وضعیت مصرف مواد مخدر است.

فروش مواد مخدر در قالب قرص‌های ترک اعتیاد!

سلامت نیوز: کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: قرص‌هایی که با عنوان قرص‌های ترک اعتیاد در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود فقط برای حفظ وضعیت مصرف مواد مخدر است.

به گزارش سلامت نیوز، فروغیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه این قرص‌های تولیدی، ساخت مافیای مواد مخدر است، اظهار کرد: این افراد از حوزه سلامت وارد می‌شوند اما هدف اصلی آنها فروش مواد مخدر است.

وی تاکید کرد: قرص‌های ترک اعتیادی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود پایه مواد مخدر دارند و از ماده مخدره و داروهای غیرمجاز تولید شده‌اند.

فروغیان با تاکید بر این‌که استفاده از این داروها عوارض بدتری را به همراه خواهد داشت، توضیح داد: استفاده از قرص‌های ترک اعتیاد فقط افراد معتاد را به مواد مخدر وابسته‌تر می‌کند و از سوی دیگر عوارض روحی و جسمی بدتری را به همراه خواهد داشت.

دکتر یاسمن مجبوری، رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: داروهای ترک اعتیاد معمولاً تولید ایران نیستند و متأسفانه شناختی از قرص‌های ترک اعتیاد خارجی در دست نداریم.

وی افزود: قرص‌های ترک اعتیاد تولید شده در داخل به طور معمول خود میزانی مخدر دارند و سبب نمی‌شوند فرد به سمت مواد مخدر برود، لذا ترک کردن این قرص‌ها شاید در بلندمدت سخت باشد اما در مراکز درمان اعتیاد به تدریج تعداد و دز مصرفی را کاهش می‌دهند تا نهایتاً به ترک منجر شود.

مجبوری ادامه داد: مشاوره با متخصصان و بهره‌مندی از خدمات مراکز ترک اعتیاد و پیگیری روند درمان می‌تواند در ترک اعتیاد مؤثرتر باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha