سلامت نیوز : مطالب منتشر شده در مجله نورولوژی حاكی از صدمات گسترده به ساختار مغز بر اثر مصرف طولانی مدت قرص‌ها و مواد اكستازی است.

به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا» به نقل از دیلی ساینس،‌ بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات نورولوژی و روان پزشكی،‌ مصرف طولانی مدت قرص‌ها و مواد اكستازی موجب صدمات بنیادی و ساختاری به مغز انسان می‌شود.

تحقیقات دیگر حاكی از ایجاد صدمات به بخش حافظه مغز است همچنین دانشمندان به بررسی بخش «هیپوكمپوس» مغز پرداختند كه مسئول حافظه بلند مدت انسان است.

در این آزمایش بخش هیپوكمپوس مغز با MRI اسكن شد تا نتایج آن بررسی شود و 10 نفر مرد با سن حدود 20 سال كه سابقه استفاده طولانی مدت قرص های اكستازی داشتند و 7 نفر از آنها تا كنون از این قرص استفاده نكرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

اسكن مغز آنها نشان داد،‌ بخش مربوط به حافظه بلند مدت كسانی كه از قرص‌های اكستازی استفاده می‌كردند 10 درصد كوچكتر از سایر همسالان خود كه تاكنون از این مواد استفاده نكرده بودند، است.

همچنین سلول‌های خاكستری آنها 4.6 درصد كمتر از دیگران است. مصرف این مواد و روانگردان‌ها موجب صدمات هیپوكمال می‌شود.
هیپوكمال و صدمات آنها یك نشان و علامت برای افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های شناختی در سنین بالا است كه ازجمله آنها آلزایمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha