مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با اشاره به وجود ۲ میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه گفت: به زودی طرح خیرین بیمه‌گر به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

۲ میلیون خانوار روستایی و عشایری در کشور فاقد بیمه هستند

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان با اشاره به وجود ۲ میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه گفت: به زودی طرح خیرین بیمه‌گر به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، محمدرضا واعظ‌‌ مهدوی در سفر به ایلام پیش از افتتاح مرکز مراقبت از خانواده شهر ایلام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی به دلیل ضعف در حوزه آموزش، عدم مهارت و ضعف خودمراقبتی است.

وی به فرا رسیدن چهلمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: برخلاف تبلیغات مغرضانه دشمنان این کشور، خدمات اجتماعی در این ۴ دهه متحول شده و مانند خود انقلاب، این حوزه نیز بالغ شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تأکید بر لزوم تخصص‌گرایی در ارائه خدمات اجتماعی گفت: اگر میلیاردها تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم بدون آن‌که خودمراقبتی را ترویج کنیم، راه به جایی نمی‌بریم.

معاون وزیر رفاه افزود: توانمندسازی جوانان در حیطه‌های گوناگونی مانند کنترل خشم، طریقه گفت‌وگو، راه‌های مفاهمه، شیوه‌های حل مسئله و ... مؤثرترین راه کاهش آسیب‌ها است و از این منظر، فعالیت در مرکز مراقبت از خانواده به مثابه یک خیر ماندگار است.

واعظ‌‌ مهدوی در ادامه با اشاره به وجود ۲ میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه گفت: به زودی طرح نذر بیمه یا خیرین بیمه‌گر در چند استان به صورت آزمایشی به اجرا درمی‌آید.

وی طرح نذر بیمه را چنین تشریح کرد: دو سوم حق بیمه توسط صندوق تأمین می‌شود و یک‌سوم باقی‌مانده را باید خود بیمه‌شونده بپردازد که برخی از روستائیان و عشایر به ویژه در مناطق محروم یا دچار بلای طبیعی، توانایی پرداخت این رقم را ندارند. بنابراین افراد خیر می‌توانند با تقبل یک سوم حق باقی‌مانده، در این زمینه مشارکت و افراد را برای یک‌سال تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha