شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 26451
سلامت نیوز : "سازمان بهداشت مردان" در مورد عدم توجه مردان به چاقی و خطراتی که مردان چاق را تهدید می کند هشدار داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  بی بی سی نیوز، مدیر عامل "سازمان بهداشت مردان" اعلام کرد : در حال حاضر مردان زیادی از خطرات چاقی برای سلامت خود آگاه نیستند.
" پیتر بیکر " خاطرنشان کرد : سازمان بهداشت ملی انگلیس با بی توجهی به حل این مسئله در دراز مدت، مشکلات و هزینه های بیشتری برای خود ایجاد می کند.
وی افزود : در حال حاضر زنان برای لاغر شدن زیر فشارهای فرهنگی زیادی قرار دارند. آنها شاید کمتر نگران تبعات جسمی چاقی باشند اما قطعا درک خوبی از عوامل موثر در افزایش وزن دارند. این در حالی است که مردان آن قدر مراقب وزن خود نیستند و سازمان های بهداشتی نیز به این موضوع توجهی ندارند.
بیکر یادآور شد : مردان بسیار بیشتر از زنان از چاقی و یا چاقی مفرط رنج می برند (66 درصد از مردان در مقایسه با 57 درصد از زنان). از سوی دیگر مردان بسیار بیشتر از زنان در جوانی می میرند.
در انگلیس و ولز، 22 درصد از مردان و 13 درصد از زنان پیش از 64 سالگی می میرند. زیرا چاقی و چاقی مفرط از عوامل اصلی ازدیاد میزان مرگ مردان است.
دو سوم مردان، چاق و یا چاق مفرط هستند و میزان چاقی مفرط آنها تا سال 2050 احتمالا به 60 درصد افزایش می یابد. مردان چاق "سیب شکل" و زنان چاق "گلابی شکل" هستند. این در حالی است که به دلایل پیچیده فیزیکی و بیولوژیکی، این چاقی اضافه در بخش میانی بدن بسیار بیشتر از بخش تحتانی خطرناک است.
در حال حاضر دیدگاه مردان این است که چاقی "مشکل زنان" است. این موضوعی فرهنگی است و در مجموع به نظر می رسد که مردان کمتر متوجه ارتباط بین اضافه وزن و بیماری هستند.
این در حالی است که چاقی خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را که دو عامل اصلی مرگ مردان است ، افزایش می دهد. اضافه وزن همچنین خطر بسیاری از بیماری های مختلف سرطانی را نیز تشدید می کند.
مردان در مقایسه با زنان 70 درصد بیشتر احتمال دارد که از سرطان هایی که هر دو جنس می گیرند بمیرند. در این میان تحرک جسمی اهمیت زیادی دارد و احتمال مرگ زودرس مردانی که فعالیت جسمی دارند 20 تا 30 درصد کمتر است. احتمال ابتلای این گروه از مردان به بیماری های مهم نیز گاه تا 50 درصد کاهش می یابد.
مردان بیش از زنان ورزش می کنند، اما وقتی به سن 30 سال و بالاتر می رسند، تحرکشان ناگهان افت می کند. بسیاری از آنها فکر می کنند که استقامتشان دیگر مانند دورانی که جوانتر بودند،نیست و یا نگران می شوند در حین ورزش زخمی شوند.
آنها به جای آن که سبک بازی های قدیمی خود مثل فوتبال را تغییر دهند، به طور کلی دست از ورزش می کشیدند.
این در حالی است که راه های دیگری هم برای بهره مند شدن از ورزش وجود دارد . یک مطالعه انجام شده در هلند نشان می دهد کسانی که با دوچرخه سر کار می روند، کمتر بیمار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha