سلامت نیوز : سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA ) استفاده گسترده از دستگاه جدیدی را تایید کرده است که به درمان نوعی از سرطان مغز کمک می کند.
 
به گزارش شینهوا، این دستگاه جدید "NovoTTF-100A System" نام دارد که برای درمان نوعی سرطان مغزی به نام "گلیوبلاستوما مولتی فرم"( GBM )‌ استفاده می شود . این دستگاه مانع از پیشرفت سرطان پس از شیمی درمانی و یا پرتو درمانی در بزرگسالان می شود.
بر اساس اعلام موسسه ملی سرطان ، هر ساله حدود 19 هزار نفر در آمریکا به سرطان های اولیه مغز مبتلا می شود.
در سال 2010 ، فقط در آمریکا 13 هزار و 140 نفر بر اثر ابتلا به سرطان های مغز و دیگر بخش های سیستم اعصاب جان خود را از دست دادند.
سرطان GBM رایج ترین سرطان مغز اولیه است .این تومور مغزی بسیار در برابر درمان های استاندارد مانند جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی مقاوم است.
براین اساس ، متخصص مغز و اعصاب، الکترود های دستگاه NovoTTF-100A System را بر روی سطح جمجمه بیمار نصب می کند تا میدان های مغناطیسی کم شدت و متغیر موسوم به "میدان های درمان تومور" را به بخش سرطانی مغز برساند.
شکل منحصر به فرد و ویژگی های الکتریکی سلول های تقسیم شونده سرطانی موجب می شود وقتی در برابر میدان های درمان تومور قرار بگیرند، آسیب ببینند. این آسیب دیدگی می تواند موجب متوقف شدن روند رشد سرطان شود.
این دستگاه قابل حمل است و می تواند با باتری و یا برق کار کند. بیماران می توانند از این دستگاه در منزل استفاده کنند و به زندگی و فعالیت های روزانه و معمولی خود بازگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha