یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 264524

از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع‌ كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟

10 راز که زن و شوهرها باید بدانند

سلامت نیوز: از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع‌ كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ، می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تایادتان نرود.تصور كنید كه دو كودك در حال بازی هستند. یك دفعه صدای فریادشان بلند می‌شود كه : ازت بدم میاد ... ازت متنفرم ... اما چند دقیقه بعد باز هم می‌بینید كه دارند با هم بازی می‌كنند و خوشحالند. گاهی دو آدم بزرگسال هم در روابط‌شان به همین شكل هستند. فقط كافی است در نیمكت كنارشان بنشینید و آنها را نگاه كنید. تا به حال این تجربه را داشته‌اید؟

سؤال جالب اینجاست چه اتفاقی برای كودكان می‌افتد که ‌آنها 5 دقیقه پیش دشمن بودند و در حال حاضر باز هم  با هم بازی می‌كنند؟ جواب این سؤال ساده است. آنها شادی را به جای برقراری عدالت انتخاب می‌كنند. آنها لحظه‌شان را می‌بینند و سعی می‌كنند  از بازی‌شان لذت ببرند. بزرگ‌ترین مشكلات ما هم اگر تنها مانند كودكان رفتار كنیم،‌ حل می‌شوند. البته زندگی زناشویی همیشه به  سادگی بازی‌های كودكانه نیست اما همیشه یكسری نكات كلی و البته ساده برای مقابله با مشكلات زندگی وجود دارد. با رعایت این10 نكته با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی كنید.

زبان‌تان را گاز بگیرید

انتقاد و قضاوت را بس كنید. بیشتر مردم از همان اول رابطه كه مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می‌كنند. به یاد داشته باشید كه هیچ‌كس نمی‌تواند ازدواجی را نجات بدهد اگر طرفین بیشتر از تحسین‌ شدن مورد انتقاد قرار بگیرند. انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد كه او به اندازه كافی برای شما خوب نیست. این حس (به خصوص برای مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چیز سعی كنید همسرتان را بشناسید و بعد از آن تفاوت‌های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.

 متفاوت سپاسگزاری كنید

درباره تفاوت‌ها شفاف‌سازی كنید. اینكه تفاوت را چه معنی می‌كنید، مهم است. ما همیشه حقایق را از بین فیلترهای متفاوتی رد می‌كنیم كه وجود آن فیلترها به فرهنگ، ‌جنسیت و خانواده بستگی دارد. تنها شرط یك ازدواجخوب، حفظ كردن عشق در رابطه است. می‌توانید همسرتان را در نوع سپاسگزاری‌تان غافلگیر كنید. اگر او چیزهایی را همیشه دوست داشته كه شما با آن مخالفت می‌كردید، می‌توانید با موافقت خود به او حس متفاوت بدهید. اگر همسرتان همیشه تیر و كمان دوست داشته و به نظر شما خرید تیرو كمان از خرج‌های غیرضروری زندگی بوده، ‌می‌توانید با پس‌اندازهایی كه برای  تفریح خود كنار گذاشته‌اید،‌ برایش یك تیر و كمان بخرید.

 از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع‌كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تایادتان نرود

معذرت‌خواهی كنید

شما می‌توانید بگویید كه من به دلیل مشكلاتی كه باعث آن شدم، معذرت می‌خواهم. در هر رابطه‌ای این بهترین شكل معذرت‌ خواهی است. اصلا مهم نیست شما چقدر مقصر هستید حتی اگر 14درصد تقصیرها گردن شماست برای آن قسمت معذرت‌خواهی كنید. ازدواج وقتی خوب پیش می‌رود كه حداقل یك نفر بتواند معذرت‌خواهی كند. غرور داشتن در رابطه زناشویی چیز قابل قبولی نیست. معذرت‌خواهی در نهایت روح بزرگ شما را نشان و حس بهتری به‌زندگی‌تان می دهد.

 خوب گوش‌ دادن را تمرین كنید

دفاع از خود را بس كنید. این مشكلی را حل نمی‌كند. سعی كنید شنونده خوبی باشید. خوب گوش‌دادن بهترین هدیه‌ای است كه می‌توانید به شریك زندگی‌تان بدهید. از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تا یادتان نرود. در نهایت بحث می‌توانید یك نتیجه‌گیری داشته باشید. اگر به دنبال نتیجه هستید باید صبور باشید. هنگامی كه هر دوی شما كنترل اعصابتان را از دست بدهید نتیجه این می‌شود كه همسرتان با عصبانیت به درون اتاق می‌رود و در را به هم می‌کوبد. نگذارید بحث‌تان به این شكل بی‌نتیجه بماند. اگر شما آرام باشید همسرتان هم آرام می‌شود و از حرف‌های شما بل نمی‌گیرد.

 دلگرمی بدهید

همیشه در ابتدای هر رابطه  همه چیز گل و بلبل است و عادت داریم فقط نكات مثبت را ببینیم. اگر بعد از مدتی دیدیم بعضی مسائل آنطور نیستند كه ما فكر می‌كردیم  باید سعی كنیم بقیه چیزها را خراب نكنیم. همسر ما حتما نكات مثبتی هم دارد. معمولا بازسازی روابط سخت است اما غیرممكن نیست. برای نگه داشتن ازدواج‌تان باید كاری كنید كه همسرتان احساس ارزشمندی و برگزیدگی كند. معمولا  افرادی كه ازدواج‌های طولانی‌تری دارند،‌ می‌فهمند چطور باید به همدیگر توجه كنند. این درك باعث می‌شود كه فضایی صمیمی در خانه به وجود بیاید و در مقابل هم  شما می‌توانید انتقادهای سازنده‌تان را پیش ببرید. به عنوان مثال وقتی همسرتان دارد با برادرش شوخی می كند حتی اگر از نوع شوخی‌اش خوش‌تان نیامده اما به او بگویید شیوه‌ای كه او برای شوخی استفاده كرده را دوست دارید. همسر شما از انتقاد سازنده‌تان استفاده نمی‌كند مگر اینكه فضایی از عشق و احترام وجود داشته باشد.

 روی خودتان تمركز كنید نه همسرتان

همیشه حق با شما نیست. همیشه این شما نیستید كه درست می‌گویید. سعی كنید كمی از اختلاف‌تان فاصله بگیرید و از دور نگاه كنید. حالا وقت آن است كه درست ببینید. حتما به همین شكل است كه طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری كنید كه من هم بی‌تقصیر نبودم. اگر هر یك از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌مان بی‌تنش‌تر خواهد بود. روی خودتان تمركز كنید و سعی كنید برای اصلاح نقص‌هایتان تلاش كنید.

 تحت شرایط استرس‌زا، ‌فشار نیاورید

همیشه شرایط سختی در ازدواج پیش می‌آید. این شرایط می تواند شامل شرایط بی‌كاری،‌ فشار مالی یا حتی بیماری یكی از طرفین باشد. مثلا كسی را تصور كنید كه فردا صبح عمل جراحی مهمی دارد. همسر او می تواند شب قبل از عمل جراحی فضایی از غم‌وغصه را در خانه به وجود آورد یا اینكه یك مهمانی بگیرد و تمام دوستان با روحیه همسرش را دعوت و سعی كند آن شب از فكر كردن به نتیجه عمل دوری كنند. انتخاب‌های ما در زندگی خیلی مهم هستند. مثلا یك همسر هم می‌تواند بنشیند و آنقدر فضا را ناراحت‌كننده كند تا به حدی برسد كه یك دغدغه جدید هم به وجود بیاید. شما در شرایط سخت زندگی‌تان باید از به وجود آمدن  فشار جدید جلوگیری كنید.

 همه چیز در جزئیات خلاصه می‌شود

اگر همسر شما یك روزهایی به دلیل شرایط كاری‌اش بداخلاق و نا آرام می شود، اگر خیلی صبح‌ها برای شما چای می ریزد اما یك روز صبح با عصبانیت در را به هم می‌كوبد. این دلیل نمی‌شود كه بگویید همسر من هیچ‌وقت من را درك نمی‌كند. نكات مثبت را همیشه در یادتان نگه دارید، این باعث می‌‌شود كه عصبانیت شما قابل كنترل شود. اگر گاهی خلق و خوی او با توجه به شرایطی كه خارج از فضای خانه دارد تغییر می‌كند،‌ شما هم راه بیایید. از او تعریف كنید. به او بگویید كه چقدر از با او بودن لذت می برید و خوشحال هستید. گاهی لازم است كه حتی كوچك‌ترین مهارتش را بزرگ كنید و بگویید كه عزیزم تو در این كار بهترین هستی. به جزئیات رابطه‌تان دقت كنید و همه چیز را یك وظیفه ندانید. این مسائل صمیمیت رابطه را بیشتر و تنش‌ها را كمتر می‌كند.

 تنها شما می‌دانید كه باید چه كار كنید

تمام مجلات سبك زندگی پر هستند از روش‌هایی كه شما می‌توانید برای به وجود آوردن یك زندگی عاشقانه به كار گیرید. اما در آخر باید بدانید كه شما به هیچ‌كدام از این توصیه‌ها نیاز ندارید. شما تنها كسی هستید كه می‌دانید باید چه كاری انجام دهید. اصلا مهم نیست كه چقدر از ازدواج‌تان گذشته یا چقدر احساس صمیمیت نسبت به زندگی مشترك‌تان دارید، ‌مهم این است كه بعد از ورق زدن این صفحات 3 عمل خاص را برای بهبود مسائل در زندگی‌تان به كار ببرید.

 راه مخصوص خودتان را پیدا کنید

شاید خیلی از راه‌ها را امتحان كرده باشید،‌ اما باید بتوانید راهی را كه مختص زندگی خودتان است پیدا كنید؛ راهی كه برای خوشحال كردن و به صمیمیت رسیدن با همسرتان جواب بدهد. این روش را یكی از همكاران ما پیاده كرده و به نتیجه رسیده به همین دلیل این سه روش را به عنوان مثال با شما درمیان می‌گذاریم.

 - من توانستم شام مورد علاقه‌اش را بپزم و وقتی او بعد از كار به‌منزل برگشت با میز شام چیده روبه‌رو شود.

- آخر ماه تمام وسایل شخصی‌ام را ریختم و بعد از دسته‌بندی همسرم با اتاق مرتب شده‌ام رو به رو شد.

- به او گفتم كه می‌خواهم صبح روز جمعه زمانم را طوری تنظیم كنم كه درباره نگرانی‌ها و دلمشغولی‌هایش صحبت كنیم.

 بگردید و 3 روش مخصوص به خود و رابطه‌تان را پیدا كنید. بدانید كه تنها قدم اول و شروع گردگیری رابطه سخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha