یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2646

متخصصان به افرادی كه سرفه های مدت دار آنها بیشتر از دو هفته طول می كشد، توصیه می كنند نزد متخصص بروند، زیرا احتمال ابتلا به بیماری جدی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته متخصصان آلمانی، پشت سرفه های طولانی مدت می تواند التهابات ریوی، آلرژی و یا آسم پنهان باشد.
بنابر این گزارش؛ آنها تأكید كردند سرفه كردن دلیلی برای بروز نگرانی نیست، بلكه علامت هشداری است كه نشان دهنده وارد شدن یك جسم خارجی برای مثال یك عامل بیماری زا یا ماده مضر است، اما در صورتی كه سرفه های طبیعی به سرفه های غیرعادی تبدیل شوند مخاط ریه و مكانیسم عملكرد برونش ها را تحت فشار قرار داده و می تواند به آنها آسیب برساند.
همچنین این سرفه ها می تواند باعث واكنش متقابل شوند، یعنی تكرار این سرفه ها مخاط ریه را تحریك و منجر به بروز مجدد سرفه ها می شود. سرفه های تحریكی می تواند در نتیجه وضعیت هوای داخل خانه و محل زندگی فرد نیز ایجاد شود بخصوص هوای پردود و زیاد از حد گرم داخل خانه یكی از عوامل اصلی بروز این گونه سرفه هاست.
به همین دلیل مبتلایان باید از كشیدن سیگار در محل زندگی شان جلوگیری كنند و دائما هوای داخل خانه را با باز كردن در پنجره ها تعویض و از دستگاه های بخور برای رطوبت هوای منزل استفاده كنند.
بر اساس این گزارش متخصصان تأكید كردند، افراد مبتلا به این عارضه علاوه بر این اقدامات باید همیشه آب زیاد بنوشند تا مخاط ریه شان مرطوب نگه داشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha