یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 26464
سلامت نیوز : تحقیقات پژوهشگران آمریكایی نشان داد كه اكثر كودكان این كشور از ورزش كردن فراری بوده و از تحرك بیزارند.

به گزارش ایسنا، «لین ووگان» یكی از مقامات ارشد دپارتمان بهداشت آمریكا در این باره به رسانه‌های این كشور عنوان كرد: متاسفانه سه چهارم كودكان پنج تا 10 ساله كمتر از یك ساعت روزانه اقدام به انجام تحركات و ورزش می‌كنند.

این مقام مسئول در این باره به پایگاه اطلاع رسانی «Web MD» خاطرنشان كرد: بیش از 74 درصد كودكان باید روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت جسمانی و تحركات داشته باشند كه متاسفانه تنها 15 درصد اقدام به انجام ورزش می‌كنند. علاوه بر این، 52 درصد از والدین هم اصلا به ورزش كودكان خود اهمیتی نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط كارشناسان دانشكده پزشكی ایالت «كالیفرنیا» این موضوع مشخص شد كه 74 درصد والدین اعلام كردند كه علاقه دارند اكثر اوقات خود را همراه با فرزندانشان در مقابل تلویزیون سپری كنند. 42 درصد از والدین اعلام كردند كه فناوری‌های نوین باعث عدم ترك فرزندانشان است؛ چرا كه كودكان اكثر زمان خود را در مقابل رایانه‌ها، تلویزیون یا بازی‌های كامپیوتری سپری كرده و از تحرك باز می‌مانند.

همچنین 53 درصد از والدین به این موضوع اشاره كردند كه علاقه دارند اوقات فراغت خود را با فرزندانشان به انجام بازیهای رایانه‌ای بپردازند. علاوه بر این، مشخص شد كه 58 درصد كودكان بین پنج تا 10 سال كمتر از چهار روز در هفته در خارج از خانه به بازی و تحرك می‌پردازند در حالی كه دو درصد از والدین كمتر از یك روز در هفته به بازی خارج از خانه با فرزندان خود مشغول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha