سلامت نیوز : بوی بد دهان كه بسیاری از مردم با آن مواجه هستند؛علاوه بر ارتباط با مشكلات معمول دهان و دندان،بیماری های گوارشی و تنفسی،می تواند با بروز نارسایی ها و اختلال عملكرد كلیه ها و كبد نیز در ارتباط باشد.
حسام كبیری،متخصص بیماری های دهان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:بوی بد دهان یكی از مشكلات بسیار شایعی است كه تقریبا تمام مردم در طول زندگی خود بارها و بارها با آن مواجه می شوند.

وی با بیان اینكه بسیاری از مردم برای برطرف كردن بوی بد دهان اقدام به مصرف آدامس های خوشبو كننده و مواد مشابه می كنند،تصریح كرد:گاهی اوقات علت اصلی دهان مربوط به بیماری ها و نارسایی های داخلی است كه در این شرایط مصرف آدامس های خوشبو كننده و یا مسواك زدن تنها به صورت موقتی بوی بد دهان را برطرف كرده و در واقع اقدامی كافی نیست.

كبیری گفت:بوی بد دهان می تواند نشانه ای از بیماری های داخلی بدن باشد كه برطرف كردن آن تنها با درمان بیماری ایجاد شده امكان پذیر است.

وی تاكید كرد:بوی بد ایجاد شده در دهان،علاوه بر ارتباط با مشكلات معمول دهان و دندان، بیماری های گوارشی و تنفسی،می تواند با بروز نارسایی ها و اختلال عملكرد كلیه ها و كبد نیز در ارتباط باشد.

این متخصص بیماری های دهان با بیان اینكه در مواجه با بوی بددهان نباید به هر اقدامی دست زد،اظهار داشت:هر فردی كه دچار این مشكل شده باشد؛در صورتی كه با گذشت زمان مشكل بوی بد دهانش با مسواك زدن برطرف نشد،باید برای مشخص شدن علت دقیق مشكلش به پزشك متخصص داخلی یا متخصص دهان و دندان مراجعه كند.

وی یادآور شد؛درمجموع اقدامات موثری برای برطرف كردن مشكل بوی بد دهان وجود دارد كه مسواك زدن روزانه،جلوگیری از خشك شدن حفره دهان،مصرف مواد خوشبو كننده دهان مانند آدامس های معطر و مراجعه منظم به دندانپزشك،از مهمترین این اقدامات است.

كبیری خاطرنشان كرد:باتوجه به اینكه بوی بد دهان می تواند نشانه ای از نارسایی ها و بیماری های درونی باشد؛لذا توجه به این مشكل و درمان به موقع بیماری ایجاد شده،نه تنها مشكل بوی بد دهان را برطرف می كند؛بلكه از تشدید بیماری ایجاد شده (مانند بیماری های گوارشی، تنفسی،كبدی یا كلیوی) نیز پیشگیری كرده و به درمان مناسب این بیماری ها نیز كمك بزرگی می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha