چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 264692

« طلا» گران بهاترین فلز دنیاست که در طبیعت وجود دارد و پس از مس، دومین فلزی است که توسط انسان کشف شد. استفاده از آن درقدیمی ترین شیء کشف شده به اواخرهزاره پنجم پیش از میلاد مسیح برمی گردد. ناگفته نماند در دین اسلام، مردان از مصرف تزیینی طلا منع شده اند .

امید به درمان سرطان با کمک طلا

سلامت نیوز:« طلا» گران بهاترین فلز دنیاست که در طبیعت وجود دارد و پس از مس، دومین فلزی است که توسط انسان کشف شد. استفاده از آن درقدیمی ترین شیء کشف شده به اواخرهزاره پنجم پیش از میلاد مسیح برمی گردد. ناگفته نماند در دین اسلام، مردان از مصرف تزیینی طلا منع شده اند . 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،همچنین مصرف خوراکی و به شکل لوکس آن در بستنی ، پیتزا و...  توجیه علمی نداردو استفاده دارویی آن باید با تجویز پزشک  به شیوه خاص باشد. همچنان که  بررسی ‌های متعدد نشان می دهد ، تعداد گلبول ‌های سفید خون در مردان بیشتر از زنان است، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود.

به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌ های سفید، جا برای گلبول‌ های قرمز خون کم می شود و تعداد آن ها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌ کند. در ادامه به بررسی تاثیر نانو ذرات طلا و نتایج یافته ها درباره آن به عنوان یک فلز معدنی مانند دیگر فلزات  در داروها و ترکیبات شیمیایی بر سلامت انسان  می پردازیم:
 
منع مصرف تزیینی طلا برای مردان،  چرا؟
دکتر مهدی اخبارده فوق تخصص تغذیه بالینی در این باره  اظهار کرد :همیشه این سوال وجود دارد که چرا زنان می ‌توانند از طلا استفاده کنند ولی مردان نه و اگر طلا روی تعادل گلبول ‌های بدن مردان تاثیر می‌ گذارد، پس زنان هم نباید از این موضوع مستثنا باشند.وی خاطر نشان کرد :


مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده است نشان می ‌دهد تفاوت‌ های جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌ هایی است که از پوست بدن رد می شود و روی گلبول ‌های بدن تاثیر می ‌گذارد.این موضوع درباره مردان کاملا صدق می ‌کند ولی در زنان خیر، در زنان بین لایه  پوست و گوشت، لایه ای چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد.

همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم، مانع رسیدن اشعه‌ های مُضر طلا به بدن زنان می‌ شود.  تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زنان است، این در حالی است که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود وبه این ترتیب تاثیر منفی روی گلبول ‌های قرمز خونی در مردان، یکی از مضرات استفاده از طلا در آن هاست.


« طلا» فلزی محرک و ضد استرس
براساس یکی ازنتایج جالب که حدود 50 سال پیش به دست آمد، مصرف ترکیبات طلا به شکل مکمل دارویی، توانایی های بدن و قدرت انطباق با اختلالات سیستم ایمنی را تقویت  می کند.


تاثیر ترکیبات فعال طلا هنوز به طور کامل شناخته نشده و استفاده از آن متاسفانه هنوز درعلم پزشکی رواج پیدا نکرده است. جالب این که ترکیبات  شیمیایی طلا در دوران سالمندی واکنش های آنزیمی، گوارشی و عصبی را تحریک می کند و باعث می شود روند از کارافتادگی سالمندان  به تعویق بیفتد و به عبارتی زندگی با کیفیت تری را تجربه کند.

البته باید توجه داشت که چنین تمهیدات پزشکی حتما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود و به هیچ وجه روش درمانی خودسرانه توصیه نمی شود زیرا استفاده از دوز نامناسب طلا در درمان، می تواند زمینه ساز اختلالات متابولیسمی شود.


امید به درمان سرطان با کمک « طلا»
خواص اعجاب آور طلا افق روشنی از تاثیر این فلز برای  درمان سرطان را پیش روی دانشمندان قرار داده است. محققان دریافتند که نانوذرات طلا قابلیت تشخیص و نابودی سلول های سرطانی با بیشترین سطح دقت را دارد.طلا به خودی خود فلزی ساکن است اما زمانی که اندازه آن به کمتر از 5 نانومتر کوچک شود، بسیار فعال می شود و ساختار شیمیایی آن کاملا تغییر می کند.

به این ترتیب، اگر سرطان در مراحل بسیار اولیه و پیش از ظاهر شدن تومورهای سرطانی تشخیص داده شود، نانوذرات طلا تحت تاثیر پرتوهای X به سلول های سرطانی متصل می شود و به سرعت و کاملا دقیق آن ها را شناسایی می کند.

اگرچه شناسایی سرطان به کمک طلا کاملا اثبات شده است اما در زمینه درمان بیماری با این روش، نیاز به تحقیقات گسترده تری خواهد بود. محققان امیدوارند استفاده از نانوذرات طلا در درمان سرطان موفقیت آمیز باشد زیرا به سلول های سالم آسیبی وارد نمی شود. در این حالت این روش جایگزین شیمی درمانی و پرتودرمانی می شود که به سلول های سالم نیز در کنار سلول های سرطانی آسیب می رسد.  نانوذرات طلا تحت تاثیر پرتوهای X به سلول های سرطانی متصل می شود و به سرعت و کاملا دقیق آن ها را شناسایی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha