چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 264701

مزایای رابطه جنسی بستگی به تعداد دفعاتی دارد که این کار را انجام می‌دهید. بنابراین باید بتوانید عدد رابطه جنسی خود و همسرتان را پیدا کنید.

عدد رابطه جنسی شما و همسرتان چند است؟

سلامت نیوز: مزایای رابطه جنسی بستگی به تعداد دفعاتی دارد که این کار را انجام می‌دهید. بنابراین باید بتوانید عدد رابطه جنسی خود و همسرتان را پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز، زوج‌هایی که به طور معمول چهار تا شش بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به آنهایی که رابطه جنسی کمتری دارند، 4 تا 7 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند. مزایای رابطه جنسی بستگی به تعداد دفعاتی دارد که این کار را انجام می‌دهید. بنابراین باید بتوانید عدد مورد نظرتان را پیدا کنید.

یک بار در هفته: وزنتان متعادل میشود

رابطه جنسی باعث می‌شود مغز شما هورمون اکسی توسین ترشح کند که می‌تواند خواب شما را بهبود ببخشد. خواب بیشتر و بهتر مساوی وزن کمتر است. خواب می‌تواند هورمون‌های مرتبط با گرسنگی که گرلین و لپتین نام دارند را تنظیم کرده و مانع از پرخوری شود.

دو باردر هفته: از بیماری در امان هستید

براساس مطالعاتی که انجام شده مشخص شده است افرادی که دو تا سه بار در هفته رابطه جنسی برقرار می‌کنند 30 درصد پروتئین ایمونوگلوبولین A بیشتری نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، دارند که باعث ایجاد محافظت در برابر بیماری‌ها می‌کند. محققان بر این باورند که اثر افزایش دهنده خلق و خو و آرامش بخش رابطه جنسی می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت افراد داشته باشد.

سه بار در هفته: قلب شما خوب میزند

رابطه جنسی به طور مستقیم بر قلب اثر می‌گذارد چون باعث می‌شود ضربان قلب بالا رفته و جریان خون افزایش پیدا کند. بر طبق مطالعاتی که در دانشگاه بریستول انجام شده، مشخص شده است افرادی که سه بار در هفته رابطه جنسی برقرار می‌کنند خطر ابتلا به حمله قلبی در آنها به نصف کاهش می‌یابد.

چهار بار در هفته: پوست صاف میشود

زوج‌هایی که به طور معمول چهار تا شش بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به آنهایی که رابطه جنسی کمتری دارند،  4 تا 7 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند. این را یک مطالعه در بیمارستان ادینبورگ اسکاتلند گزارش داده است. این می‌تواند به این دلیل باشد که رابطه جنسی می‌تواند باعث تولید هورمون رشد شود که چربی بدن را کم می‌کند و باعث نرمی پوست صورت می‌شود.

پنج بار در هفته: خوش بین می‌شوید

رابطه جنسی مکرر با افزایش خوش بینی، انرژی، تمرکز و خلاقیت مرتبط است. بنابراین حتی زمانی که همه چیز به روال درست و منطقی پیش نمی‌رود، شما خوش بین هستید و رابطه شادتری را تجربه می‌کنید. علاوه بر این، تمرکز و انگیزه‌ای که به دست می‌آورید می‌تواند شما را در عملکرد بهتر کاری نیز کمک کند.

شش بار در هفته: مفید برای مغز

اگر می‌خواهید باهوش‌تر باشید و فعالیت مغزتان بیشتر شود بهتر است دست کم شش بار در هفته رابطه زناشویی داشته باشید. اگر بتوانید به این عدد برسید می‌توانید روی فعالیت درست و حسابی مغزتان حساب کنید. زمانی که شما رابطه جنسی برقرار می‌کنید جریان خون در مغز افزایش پیدا می‌کند و هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که می‌تواند ظرفیت فکری‌تان را بالا ببرد و حتی این امکان وجود دارد که سلول‌های جدید مغزی ساخته شود.

هفت بار در هفته: خلق و خوی‌ تان را بهتر می‌کند

اگر بتوانید هر روز رابطه جنسی داشته باشید می‌توان گفت خیلی راحت استرس را از خودتان دور می‌کنید. یک دلیل مهم برای این موضوع این است که رابطه جنسی هر روز می‌تواند باعث تولید اندورفین می‌شود که نقش مهمی در کاهش اضطراب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha