معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج با اشاره به اینکه با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان به صورت فرا دقیق درمان بیمای‌هایی همچون دیابت و سرطان را انجام داد،‌گفت: بهره‌مندی از این روش در کاهش هزینه‌ها و درمان هدفمند بسیار مؤثر است.

درمان موفقیت‌آمیز دیابت و سرطان با پزشکی شخصی

سلامت نیوز:معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج با اشاره به اینکه با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان به صورت فرا دقیق درمان بیمای‌هایی همچون دیابت و سرطان را انجام داد،‌گفت: بهره‌مندی از این روش در کاهش هزینه‌ها و درمان هدفمند بسیار مؤثر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، ابراهیم متوسلیان در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی اظهار داشت: حدود یک دهه از عمر این رشته نمی‌گذرد و خوشبختانه طی 5 سال گشته اقدامات بزرگی در این راستا صورت گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله طب پزشکی شخصی به شمار می‌رود.

وی افزود: پزشکی شخصی درمان هدفمند بیماری‌ها را همراه دارد ولی در حال حاضر نگرانی در زمینه تامین هزینه‌های تشخیص هستیم و باید حمایت‌های اقتصادی  بودجه‌ای در این زمینه انجام گیرد تا پروژه بر زمین نماند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج ادامه داد: هر چند ا ز طریق درمان با پزشکی شخصی بخشی از هزینه جبران می‌شود ولی باید در زمینه تشخیص بودجه لازم در نظر گرفته شود.

متوسلیان گفت:‌درمان‌های شایعی همچون دیابت از طریق پزشکی شخصی می‌تواند به خوبی صورت گیرد و برای افراد مختلف داروهای متفاوت بر اساس ژنوم آنها ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه پزشکی شخصی 5 سال است که در کشور ما مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طب برای افراد درمان یکسانی نداریم و این مسئله در آینده درمان هدفمند بیماری را به همراه دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه‌الله عج عنوان کرد: پزشکی شخصی پزشکی فرا دقیق به شمار می‌روند و بیماری‌هایی همچون مشکلات قلبی عروقی با توجه به این طب می‌تواند به خوبی درمان شود.

متوسلیان گفت:‌زیرساخت این رشته تشخیص بیماری است که به دلیل گران بودن مباحث مولکولی این مسئله عمومی نشده و همه باید به هم کمک کنیم تا مباحث اقتصادی این مسئله پرداخته شود.

وی افزود:‌شرکت‌های دارویی با فعالیت در این زمینه می تواند حتی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها وارد عمل شود و دنشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تلاش کرده به عنوان قطب پزشکی شخصی در نیروهای مسلح علاوه بر تولید دستگاه‌های مورد نیاز و انجام تحقیقات در حوزه تربیت نیروهای انسانی و تعامل با شرکت‌های خارجی اقداماتی انجام دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha