چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 264748

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد برای شناسایی طیف گسترده‌تری از سلول‌های سرطانی روشی ابداع کرده‌اند که تاریخچه زندگی سلول‌های سرطانی را درمی‌یابد.

روشی که درمان بیماری سرطان را دچار تحول می‌کند

سلامت نیوز:پژوهشگران دانشگاه آکسفورد برای شناسایی طیف گسترده‌تری از سلول‌های سرطانی روشی ابداع کرده‌اند که تاریخچه زندگی سلول‌های سرطانی را درمی‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، سرطان بیماری پیچیده‌ای است. تومورها نیز از انواع مختلفی از سلول‌های سرطانی تشکیل می‌شوند.

به گزارش گیزمگ،روش‌های درمانی کنونی برای درمان سرطان هنوز نتوانسته‌اند این تومورها را به کلی نابود سازند.

حال محققان دانشگاه آکسفورد روش جدیدی توسعه داده‌اند که به یک‌باره تاریخچه زندگی هزاران سلول سرطانی را تشخیص می‌دهد.

این روش منجر به کشف روش‌های درمانی مؤثرتری خواهد شد.

سلول‌های سرطانی، در ابتدا سلول‌های معمولی و عادی بوده‌اند که با بروز جهش‌های خاصی به این شکل درآمده‌اند و رشد و تکثیر آن‌ها از کنترل خارج شده است.

سلول‌های سرطانی در داخل تومورها می‌توانند با روش‌های مختلفی جهش پیدا کنند. تا جایی‌که روش‌های درمانی تنها روی برخی از سرطان‌ها مؤثر باشد.

البته سلول‌هایی که از هنوز سالم مانده‌اند می‌توانند در بدن به رشد خود ادامه دهند و گسترش یابند.

"آدام مید"( Adam Mead) یکی از محققان این پروژه گفت: بدون دانستن نوع سلول‌هایی که بیمار دارد، پیش‌بینی یک روش درمانی برای وی دشوار است.

این به این معنا است که بیماری بیماران سرطانی معمولاً دوباره عود می‌کند زیرا روش‌های درمانی تنها برخی از انواع سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند.

محققان دانشگاه آکسفورد برای شناسایی طیف گسترده‌تری از سلول‌های سرطانی این روش را ابداع کرده‌اند.

این تکنیک جدید " TARGET-seq" نام دارد و به اندازه‌ای حساس است که می‌تواند جهش‌های مختلف در یک سلول را تشخیص دهد.

تکنیک " TARGET-seq" می‌تواند تاریخچه زندگی سلول‌ها را شناسایی کند. به عنوان مثال می‌تواند جهش‌ها و شرایطی که یک سلول داشته است را دریابد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد تکنیک " TARGET-seq" را روی ۴۵۵۹ سلول سرطانی که متعلق به ۱۵ بیمار مبتلا به سرطان خون بودند، آزمایش کرد.

نکته جالب این آزمایش این بود که با این‌که همه این بیماران یک نوع سرطان داشتند و روش‌های درمانی یکسانی روی آن‌ها صورت گرفته بود، تاریخچه زندگی سلول‌های سرطانی آن‌ها کاملاً از هم متفاوت بود.

با این روش درمانی جدید محققان می‌توانند نوع سلول‌های سرطانی در بیماران را بهتر تشخیص دهند و روش‌های درمان مشخص‌تری را روی آن‌ها انجام دهند تا تومورهای آن‌ها را کاملاً از بین ببرند.

نتایج این پژوهش در مجله "Molecular Cell" منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha