مواد مغذی گروه شیر و لبنیات پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ را تامین می کنند.

سلامت نیوز : مواد مغذی گروه شیر و لبنیات پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ را تامین می کنند.

دكتر زهرا عبداللهی معاون اداره بهبود تغذیه جامعه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گروه شیر و لبنیات در سومین ردیف هرم غذایی، قرار دارد که در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند.

وی افزود: برای افراد بزرگسال سالم روزانه مصرف 2 تا 3 واحد از گروه شیر و فرآورده های توصیه می شود و همچنین زنان باردار و شیرده می بایستی حداقل روزانه 3 واحد از گروه شیر و فرآورده های آن مصرف کنند.

دكتر عبداللهی با اشاره به این كه گروه شیر و لبنیات در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند، ابراز داشت: مصرف روزانه دو لیوان شیر می تواند نیاز به فسفر را بر طرف كند زیرا شیر حاوی بعضی از ویتامین ها مانند آ، ب12 ، ب2 ، ب 1 است و با مصرف روزانه دو لیوان شیر حدود نصف نیاز بدن افراد بالغ به ویتامین ب12 تامین می شود. /203

وی درباره مصرف سایر لبنیات گفت: افراد برای استفاده از پنیر تازه، باید آن را به مدت حداقل 2 ماه در آب نمک نگهداری کرده و سپس مصرف كنند و بستنی هایی را بخورند که از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد: برای مصرف هر نوع كشك حتما قبل از مصرف مقداری آب به آن اضافه كرده و حداقل 5 تا10 دقیقه در حال به هم زدن بجوشانند و با توجه به این كه معمولاً در تهیه کشک از میزان زیادی نمک استفاده می شود، توصیه می شود که از انواع كشك کم نمک استفاده کنید.

دكتر عبداللهی با بیان این كه افراد هنگام خرید شیر باید به تاریخ انقضای آن توجه كنند، ابراز داشت: شیر را نباید در معرض نور قرار دهند زیرا باعث نابودی ویتامین ب2  شده و همچنین سبب بد طعمی شیر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha