سلامت نیوز : چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشاركت انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

به گزارش فارس، محمد علی زرگر رییس این كنگره با اعلام خبر فوق افزود: هدف از برگزاری این كنگره بروز رساندن دانش متخصصان و پزشكان نسبت به آخرین دستاوردهای بخش‌های تحقیقاتی مجامع علمی ایران در رشته‌های مرتبط به منظور معرفی در عرصه خارج از ایران و نیز بهره‌مندی از جدیدترین دستاوردهای پزشكی در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: كنگره امسال با محوریت اورولوژی زنان و كودكان برپا می‌شود و در حوزه بیماری‌های زنان، مباحثی همچون بی‌اختیاری ادرار، جراحی‌های لگن و ... و در حوزه اورولوژی كودكان، ناهنجاری‌های مادرزادی و پره‌نتال (بیماری‌های دوران جنینی)‌ مطرح خواهد شد.

به گفته زرگر در چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران، مباحث پیوند كلیه،‌تروماها (صدمات)‌ دستگاه اداراری، آندرولوژی (ناباروری مردان، عقیمی، اختلالات جنسی و ...) و جراحی ترمیمی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه تومورهای مثانه، كلیه و پروستات، جزء شایع‌ترین تومورهای دستگاه‌های ادراری و كلیه به شمار می‌رود، خاطر نشان ساخت: در این میان سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاك از شیوع بالاتری برخوردار است كه یكی از مباحث كنگره امسال به این موضوع اختصاص دارد.

رئیس چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: ضروری است با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم آنان را از نشانه‌های ابتلا به سرطان مثانه آگاه سازیم كه طی چهار سال گذشته با نامگذاری روز سلامت مردان در هفته اول اسفند و شناسایی مبتلایان به سرطان‌های دستگاه‌ ادراری و دیگر بیماری‌های اورولوژی، شانس بقای این افراد افزایش یافته است.

وی با تأكید بر ضرورت حساسیت افراد نسبت به تغییر رنگ ادرار خود، یادآور شد: تغییر رنگ ادرار با خوردن غذاهای رنگی و مواردی همچون لبو تغییر نمی‌یابد و قرمز شدن رنگ ادرار زنگ خطری برای ابتلا به سرطان مثانه به شمار می‌رود.

زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت رشته پرستاری در اورولوژی و لزوم تعامل پرستاری با رشته اورولوژی، همزمان با برپایی این كنگره، ‌پنجمین كنگره پرستاری اورولوژی ایران نیز 14 و 15 اردیبهشت برپا می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه تجهیزات و لوازم پزشكی در كنار این كنگره خبر داد كه به ارائه آخرین فناوری‌های رشته اورولوژی خواهد پرداخت.

در چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران، پزشكان اورولوژیست، نفرولوژیست، جراحان عمومی، زنان، متخصصان اطفال، ژنتیك،‌رادیولوژیست، ‌ترمیمی، آزمایشگاهی، عفونی، پاتولوژی، غدد داخلی و روانپزشكی و نیز، ایمونولوژیست‌ها و امپریولوژیست‌ها حضور خواهند یافت.

علاقه‌مندان به كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.iuatehran2011.ir مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha