پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ازدواج دختربچه‌ها را ایذا و یک نوع شکنجه برای او توصیف کرد که باید با فرهنگ‌سازی جلوی این اتفاقات گرفته شود.

ازدواج برای دختربچه یک نوع شکنجه است

سلامت نیوز:عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ازدواج دختربچه‌ها را ایذا و یک نوع شکنجه برای او توصیف کرد که باید با فرهنگ‌سازی جلوی این اتفاقات گرفته شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع ازدواج یک دختر 11 ساله با مردی حدودا پنجاه ساله در ایلام گفت:  باید با فرهنگ‌سازی جلوی  ازدواج کودکان گرفته شود و همه دست به دست هم دهند تا چنین اتفاقاتی نیفتد؛ اینکه دادستان ورود کند و آن آقا دستگیر و دختربچه به بهزیستی معرفی شود، رفع و رجوع قضیه و پاک کردن صورت مساله است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسأله باید حل شود و راه حل آن فرهنگ‌سازی و کمک افراد مؤثر و رسانه‌ها است؛ کسانی که مسئولیت دارند نباید با توییت کردن قصه را رفع و رجوع و فرار رو به جلو کنند.


گروه‌های مرجع و افراد موثر به میدان بیایند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مورد تبعات ازدواج دختربچه‌ها گفت: اولا آنها به سن تشخیص واقعی نرسیده‌اند و بچه هستند؛ ثانیا ازدواج برای بچه ایذا و یک نوع شکنجه برای او است.


وی با انتقاد از اینکه در این بخش فرهنگ‌سازی نشده، ادامه داد: صداوسیما، روزنامه‌ها، مجلات، تریبون‌ها اعم از فضای مجازی یا تریبون‌های رسمی و غیررسمی باید نقش‌آفرینی کنند؛ گروه‌های مرجع، افراد موثر و همه به میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند تا با فرهنگ‌سازی این اتفاقات کمتر رخ دهد.


نقش‌آفرینی مجلس در خصوص جلوگیری از کودک‌همسری
سلیمی تصریح کرد: عمده این مسائل در حواشی کشور رخ می‌دهد و نه در مراکز لذا تا فرهنگ‌سازی نشود چه کسی متوجه می‌شود در روستاهای دورافتاده چه اتفاقاتی می‌افتد؛ آنها که برای ارتودونسی دندان یک گربه و سگ پست و پیام می‌گذارند چرا در این بخش‌ها ورود نمی‌کنند.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مورد نقش مجلس در این خصوص توضیح داد: در نواحی دورافتاده که حتی برخی ازدواج‌ها ثبت هم نمی‌شود، عمده نقش بر عهده فرهنگ‌سازی است ولی مجلس هم می‌تواند نقش‌آفرین شود و اگر خلاء قانونی وجود دارد، حتما باید ورود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha