پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 264786

رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ١٥٨٠٠ طی پنج روز خبر داد و گفت: در این مدت ۶ نفر براثر وقوع سیل کشته و یک نفر مفقود شده است.

۶ کشته و ۱ مفقودی بر اثر وقوع سیل

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ١٥٨٠٠ طی پنج روز خبر داد و گفت: در این مدت ۶ نفر براثر وقوع سیل کشته و یک نفر مفقود شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات  درباره آخرین جزییات امدادرسانی در حوادث جوی از جمله سیل، برف و کولاک  از ٢٠ لغایت ٢٥ بهمن گفت: ٢٢ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متاثر از سیل، آبگرفتگی، کولاک و برف است.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده ادامه داد: در این عملیات در ٢٢٥ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ١٥٨٠٠ نفر امدادرسانی شده، همچنین برای ٣١٦٢ نفر در پایگاه های امداد و نجات، مدارس، مساجد و ... اسکان اضطراری فراهم شده و ١١٣ نفر به مناطق امن منتقل شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به فوت ۶ نفر در این مناطق خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اثر سیل در این مناطق ٦ نفر جان خود را از دست داده اند یک نفر از این افراد به دلیل گرفتارشدن خودروی سواری در مسیر سیلاب در استان خوزستان–لالی، ۳ نفر در منطقه اسدیه در استان خراسان جنوبی، یک نفر در منطقه میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، یک نفر در ممسنی استان فارس جان خود را از دست داده اند. همچنین یک نفر در منطقه رودان استان هرمزگان مفقود شده است.

سلیمی تصریح کرد: تاکنون ٨٦٣ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک و ٦١ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب رهاسازی شده اند همچنین از ٢٤٢واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ٣٩٤ تیم شامل ١٥٠٨ نفر در این عملیات حضور داشتند،  خاطرنشان کرد: ١٦٠ دستگاه چادر، ٣٤٢٠ تخته پتو، ٩٠٠تخته موکت، ٣٢٠٠کیلوگرم نایلون، ١٦٨شعله والور و فانوس، ١٣٩٢ بسته غذایی، ٣٥٠٠قوطی کنسروجات، ٧٤٠ قرص نان، ٢٩٨کیلوگرم خرما، ٣١٩کیلوگرم برنج، ٣٧٠کیلوگرم حبوبات،٣٣١کیلوگرم قند و شکر، ٥٤٠ کیلوگرم روغن، ٣٣٩بطری آب معدنی، ٢٥٠بسته بیسکوییت توزیع شده است.

به گفته سلیمی امدادرسانی در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس ادامه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha