هرچند مسئولین اعلام کرده اند که با واردات دام زنده قیمت گوشت در بازار کاهش می یابد اما در عمل این اتفاق نیفتاده و بنظر میرسد موضع فراتر از کمبود دام در کشور است و دولت در توزیع اقلام مورد نیاز مردم دچار مشکل شده است و باید اسناد و مدارک چگونگی هزینه کرد بیت المال مردم را بصورت شفاف منتشر کند تا مشخص شود سوءمدیریت در کدام قسمت صورت گرفته !

سلامت گوشتهای وارداتی در هاله ای ابهام/هزینه واردات گوسفند با پرواز خارجی به نفع مردم نخواهد بود

سلامت نیوز:قیمت گوشت در کشور طی چند ماه گذشته به طور بی سابقه ای افزایش یافته و به کیلویی 120 هزار تومان هم رسید و تاجایی قیمت بالا رفت  که از توان خرید قشر متوسط جامعه هم خارج شد.

به گزارش سلامت نیوز دولت اما با تصمیم به واردات دام زنده تلاش کرد تا جلوی این افزایش قیمت بی رویه را بگیرد .

واردات اما بدون برنامه وو با اجاره سنگین هواپیماهای خارجی صورت گرفته است که اگر هزینه های این سبک واردات جمع بندی شود چیزی فراتر از همین گوشت داخلی کیلویی 120 هزار تومان نخواهد شد؟

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور  گفته که واردات دام به حدود ۵۰ هزار رأس خواهد رسید و تا زمان تعدیل قیمت گوشت در بازار ادامه می یابد.

اما آیا واردات بار به این سبک با هواپیمایی قطر ایر ویز به صرف مردم خواهد بود؟چه کسانی از این مدل تامین اقلام مورد نیاز مردم سود میبرند؟

هرچند مسئولین اعلام کرده اند که با واردات دام زنده  قیمت گوشت در بازار کاهش می یابد اما در عمل این اتفاق نیفتاده و بنظر میرسد موضع فراتر از کمبود دام در کشور است و دولت در توزیع اقلام مورد نیاز مردم دچار مشکل شده است و باید اسناد و مدارک چگونگی هزینه کرد بیت المال مردم را بصورت شفاف منتشر کند تا مشخص شود سوءمدیریت در کدام قسمت صورت گرفته ! 

از طرفی دیگر شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز واردات در سطح گسترده را از سازمان دامپزشکی کشور گرفته و با واردات آن قیمت گوشت در بازار متعادل می‌شود اما نظارت بهداشتی گوشت‌های وارداتی هم  در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که تعدادی از این گوسفندان در حال مرگ به فرودگاه رسیده اند و مجبور به کشتار در همان باند فرودگاه شده اند.

حال مسئولین باید پاسخگو باشند که نظارت بهداشتی دام ها چگونه صورت گرفته و بیماری گوسفندان چه بوده که در بدو ورود مجبور به کشتار شده اند؟آیا این بیماری مسری نبوده ؟

آیا تنها راهکار کنترل قیمت گوشت واقعا واردات است؟ بنظر میرسد کنترل هزینه های جانبی واردات دام بسیار زمان بر تر و پرهزینه تر از جلوگیری از قاچاق دام نیست؟

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha