کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان امسال (۲۹ اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است.

اعتبار کارت های ملی غیرهوشمند ۲۹ اسفند ماه به پایان می رسد

سلامت نیوز:کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان امسال (۲۹ اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است.

به گزارش سلامت نیوز؛ سیف الله ابوترابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار کارت آنها تا پایان امسال به اتمام می رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام کنند، کارت آنها اعتبار دارد و می توانند تا زمان صدور کارت هوشمند ملی از طریق کارت های قدیم خود خدمات دریافت کنند، اما در غیر این صورت سریال کارت آنها باطل می شود و نمی توانند هیچ نوع خدمتی را با کارت خود دریافت کنند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۶ صادر شده و برای دریافت آن مراجعه نکرده اند، سریال کارت ملی قبلی آنها باطل می شود و باید برای دریافت کارت جدید هرچه زودتر مراجعه کنند.

 

ابوترابی گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند و هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر کارت صادر شده و تاکنون کارت های بیش از ۴۴ میلیون نفر از این تعداد ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.
وی اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

 

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند می توانند، ثبت نام کنند؛ همچنین اینکه برای تمام افراد بالاتر از ۱۵سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی افزود: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند. این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.
ابوترابی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

 

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

 

کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha