شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 264898

یک روانشناس گفت: باید در امر ازدواج با تفکر، شناخت و آگاهی کامل پیش رفت، چراکه توجیه خطا‌ها با کلماتی چون سرنوشت، شانس، بخت و اقبال کاملاً اشتباه است.

راز و رمز یک ازدواج موفق چیست؟

سلامت نیوز:یک روانشناس گفت: باید در امر ازدواج با تفکر، شناخت و آگاهی کامل پیش رفت، چراکه توجیه خطا‌ها با کلماتی چون سرنوشت، شانس، بخت و اقبال کاملاً اشتباه است.

سرنوشت یک ازدواج دست خود انسان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناس بالینی، درباره رسیدن به یک ازدواج موفق اظهار کرد:

وقتی می‌خواهیم خانه‌ای را بسازیم جلوی زلزله را نمی‌توان گرفت، اما تلفات و خسارت را می‌توان کاهش داد. همه چیز را نباید بر پای سرنوشت گذاشت، هنگامی که می‌خواهیم پای احساسات را به جای مشاهدات باز کنیم، آن وقت است که از سرنوشت سخن می‌گوییم.

وی با بیان اینکه سرنوشت یک ازدواج دست خود انسان است، افزود: در امر ازدواج باید با تفکر، شناخت و آگاهی کامل پیش رفت، لذا توجیه خطا‌ها با کلماتی چون سرنوشت، شانس، بخت و اقبال کاملاً نادرست است.

این روانشناس تصریح کرد: به کار بردن جملاتی چون ازدواج شبیه هندوانه در بسته است یا در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، اشتباه است، چراکه این‌ عبارت‌ها از آن حرف‌های مضری هستند که خودمان ساخته‌ایم.

اکبری با بیان اینکه ازدواج مسئله مهمی است که باید با آگاهی و تدبیر نسبت به آن اقدام کرد، گفت: کسی که ازدواج را ساده می‌گیرد و برای این امر مهم بدون تفکر و دقت گام برمی‌دارد، از سرنوشت خوبی برخوردار نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha