رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: مادران باید در دوران بارداری مشاوره دندانپزشكی به خصوص برای تغذیه مناسب نوزاد داشته باشند.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در مورد دندانپزشكی كودكان، كنترل بیماری‌های دهان و دندان و از همه مهمتر كنترل پوسیدگی در دندان‌های كودكان از دوران اوایل رویش دندان‌ها شروع می‌شود و تا در سنین نوجوانی و بزرگسالی نكاتی دیگری را برای حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان مدنظر قرار داد.

وی افزود: یكسری درمان‌‌های شخصی و اختصاصی برای افراد است و یكسری مسائل نیز باید به عنوان پیشگیری در سطح مملكت صورت پذیرد.

گلپایگانی تصریح كرد: خوشبختانه این روزها وسایل و عوامل مختلفی از جمله رسانه‌های عمومی در اختیار مردم به صورت بسیار وسیع است مانند صدا و سیما، مجلات و روزنامه‌ها كه موارد و مسائل پیشگیری بهداشت دهان و دندان را با ایجاد برنامه‌های علمی بسیار موثر در اختیار آحاد جامعه قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: آنچه كه بسیار مهم است و باید از طریق رسانه‌ها صورت پذیر مسائل كنترل پوسیدگی‌ها است زیرا فقط نباید بر روی مسواك زدن و دفعات مسواك صحبت شود و مسئله تغذیه نوزاد بسیار مهمتر است.

گلپایگانی گفت: ما تاكید می‌كنیم كه والدین قبل از بارداری مانند كشورهای توسعه یافته مشاوره دندانپزشكی انجام دهند تا بیاموزند چه اقداماتی انجام دهند تا دندان‌های فرزندان آنان را در این دوران از نظر سلامت برخوردار باشد.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران تصریح كرد: مادران باید بیاموزند كه به چه صورت تغذیه مناسب داشته باشند تا فرزندان آنان در عین سلامت جسمی دندان‌های سالمی را نیز در زمان بارداری با استفاده از تغذیه مناسب داشته باشند. این امر باید برای سلامت دهان و دندان از بدو تولد صورت پذیرد.

گلپایگانی خاطرنشان كرد: از این بابت مادران باید كودكان خود را به محض رویش نخستین دندان به نزد دندانپزشك برده و مشاوره‌های سلامت بهداشت دهان و دندان را از آنان دریافت كنند و با مراجعه بعد از 2 سالگی،اكتفا نكنند زیرا باید در طول این مدت روش تغذیه و در نهایت مراقبت دندان‌های اولیه كودك به خوبی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha