سلامت نیوز : تصاویر مغزی افراد سالم نشان می‌دهد كه زوال مغز در مناطق مرتبط با آلزایمر حدود یك دهه قبل از ابتلا به این بیماری آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، یافته‌های محققان آمریكایی در مجله اعصاب ممكن است راه جدیدی را برای شناسایی زودهنگام بیماری ایجاد كند، فرصتی كه می‌تواند به ایجاد درمان موثر برای بیماری آلزایمر كه حدود 26 میلیون نفر را در جهان تحت تأثیر قرار داده كمك كند.

لیلا دتولدو مورل از مركز پزشكی دانشگاه راش شیكاگو در این باره گفت: ارزیابی رزونانس‌های مغناطیسی می‌تواند نشانگر بسیار مهمی برای كمك به شناسایی افراد در خطر آلزایمر باشد. اگر درمانی دارویی یا غیردارویی در آینده ایجاد شود افرادی كه هنوز نشانه‌های آن را ندارند اما در خطر زیادی هستند بیشترین سود را از آن خواهند برد.

به نوشته رویترز این تحقیق بر روی دو گروه از افراد سالم حدود 70 سال انجام شده كه برای حدود 9 سال در دانشگاه شیكاگو تحت اسكن‌های مغزی بوده‌اند و در جریان تحقیق 60 نفر عادی بوده و 15 نفر به آلزایمر دچار شدند.

در پایان تحقیق مشخص شد افرادی كه بیشترین میزان چروك مغزی در ناحیه‌های خاصی را داشته‌اند 3 برابر بیشتر از سایرین احتمال مبتلا شدن به این بیماری را داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha