شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 264920

این گروه های خونی بیشتر در معرض سکته هستند

سلامت نیوز: تحقیقات نشان داده که سکته رابطه خاصی با نوع گروه های خونی افراد دارد و نوع خون افراد می تواند احتمال سکته را افزایش یا کاهش دهد.
تصویر این گروه های خونی بیشتر در معرض سکته هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، محققان با انجام مطالعاتی روی ده ها هزار زن و مرد در طول مدت 20 تا 26 سال متوجه رابطه عجیبی بین گروه خونی یک فرد و احتمال ابتلای او به سکته مغزی شدند. چه گروه خونی دارید؟ براساس یک مطالعه جدید، پاسخ به این سوال ممکن است بر سلامت قلب شما تاثیر بگذارد.

رابطه سکته با گروه خونی چیست؟

محققان دریافته اند که افراد با گروه خونی A، B و AB ممکن است در معرض خطر بیشتری از حوادث قلبی - عروقی - به خصوص حمله قلبی و سکته مغزی - نسبت به افراد با انواع خونی o باشند.یافته های آن ها نشان می دهد که متخصصان مراقبت های بهداشتی باید در هنگام ارزیابی ریسک قلبی - عروقی گروه خونی فرد را در نظر بگیرند.


کدام گروه خونی بیشتر در معرض سکته قلبی و مغزی هستند؟

همانطور که در ادامه این بخش توضیح خواهیم داد افرادی که گروه خونی AB داشتند با احتمال 26 درصد بیشتر از دارندگان گروه خونی O احتمال این را دارند که به دلیل سکته و حملات قلبی و مغزی در بیمارستان بستری شوند.

گفتنی است زنانی که گروه خونی B داشتند، 15 درصد بیشتر از زنانی با شرایط مشابه در گروه خونی O سکته را تجربه کردند. این در حالی است که این رابطه در مردانی که گروه خونی B داشتند دیده نشد؛ به جای آن زنان و مردانی که گروه خونی A داشتند نسبت به گروه های خونی دیگر در معرض خطر سکته نبودند.


رابطه بین سکته قلبی و مغزی با نوع گروه خونی

نتایج مطالعات و بررسی ها چه می گوید؟

محققان اخیراً نتایج خود را در مورد نارسایی قلب 2017 و در جلسه سالانه انجمن قلب اروپایی در پاریس، فرانسه، ارائه کردند. مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها (cdc) گزارش می دهد که در حدود 735.000 نفر در ایالات متحده یک حمله قلبی و یا سکته مغزی دارند.

برخی عوامل خطر برای حمله قلبی وجود دارند که می توانند مورد توجه قرار گیرند، مانند رژیم غذایی ضعیف، کمبود ورزش و سیگار با این حال، برخی عوامل خطر حمله قلبی را نمی توان تغییر داد، مانند سن، جنسیت و سابقه خانوادگی بیماری قلبی. مطالعات جدید نشان می دهند که گروه خونی هم باید به لیست اضافه شود.


رابطه سکته با گروه خونی غیر O

گروه خونی غیر از O خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بیشتر 9% بیشتر می کند ؛ تیم با انجام یک فراتحلیل از مطالعاتی که گروه خونی و بروز حوادث قلبی - عروقی از جمله حمله قلبی، بیماری قلبی، نارسایی قلبی، و نارسایی قلبی - عروقی را گزارش کردند, به یافته های خود رسیدند.

داده ها شامل بیش از 1.3 میلیون بزرگسال بودند که در 11 مطالعه شرکت داشتند. محققان از این داده ها برای ارزیابی این مساله استفاده کردند که چگونه هر گروه خونی ممکن است بر خطر حوادث عروق کرونری، حوادث قلبی - عروقی و حوادث قلبی مرگبار تاثیر بگذارد.

افرادی که دارای گروه خونی بدون O هستند، 771.113 نفر و افراد با گروه خونی یک O دار 519.743 نفر شناسایی شدند.


افزایش احتمال سکته و رابطه آن با گروه خونی غیر O

مواد و روش ها:

در این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی شده، 1.4% (7.220) بیمار مبتلا به سکته قلبی مورد بررسی قرار گرفتند. در تجزیه و تحلیل رویداده ای ترکیبی قلبی - عروقی، تیم 708.276 نفر را با گروه خونی بدون O شناسایی کردند، و 476.868 نفر با گروه خونی یک o دار .

در بین افرادی که در گروه خونی شان اصلا O نداشتند، 2.5 درصد (17.44) اتفاقات و مشکلات قلب عروقی را تجربه کرده بودند، و افرادی در گروه خونی شان یک O داشتند، 2.3 درصد بودند.

توضیحات نشان می دهد که نداشتن فاکتور O در گروه خونی، کل ریسک حوادث عروق کرونری به ویژه سکته قلبی را 9% افزایش می دهد و احتمال وقوع حوادث قلبی - عروقی به ویژه انفارکتوس قلبی را هم 9% افزایش می دهد.


چه رابطه ای بین گروه های خونی و سکته وجود دارد؟

گروه خونی باید در ارزیابی های ریسک قلبی و عروقی مد نظر قرار گیرد در حالی که مطالعه برای مشخص کردن مکانیزم ارتباط بین نوع خون و خطر قلبی - عروقی طراحی نشده است.

اما محققان برخی توضیحات را پیشنهاد کرده اند به عنوان مثال, آن ها توجه دارند که افراد دارای گروه خونی بدون O غلظت های بالاتری از پروتئین انعقاد خون به نام فاکتور ون ویلبرند خونی را دارند، که مطالعات قبلی به حوادث ترومبوتیک نسبت داده اند.

علاوه بر این، محققان اشاره می کنند که افراد با گروه های خونی غیر o به ویژه آن هایی که دارای گروه خونی A هستند - تمایل دارند کلسترول بالاتری داشته باشند که عامل خطر شناخته شده برای سلامت ضعیف قلبی و عروقی است با این حال تحقیقات بیشتری برای تعیین علل دقیق افزایش خطر قلبی - عروقی در افراد مبتلا به نوع غیر خونی O ضروری است.


رابطه سکته با نوع گروه خونی افراد

در این میان محققان میگویند که یافته های آن ها می تواند پیامدهای مهمی برای پیش گیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی داشته باشد. در آینده, گروه خونی باید در ارزیابی خطر برای پیش گیری از بیماری های قلبی، همراه با کلسترول، سن، جنس و فشار خون سیستولیک در نظر گرفته شود.
می تواند این باشد که افراد با گروه خونی A باید دارای یک آستانه درمان پایین تر برای دیسپیدمی یا فشار خون باشند. ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا تایید کنیم که ریسک مشکلات قلبی - عروقی در گروه خونی بدون O بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha