دوچرخه سواری خطرات زیادی را به همراه دارد كه عدم توجه به آن می تواند سلامتی و زندگی افراد را به خطر بیندازد و غیر از اتومبیل ها، كودكان نسبت به كل دوچرخه سوارها 50 درصد بیشتر در معرض خطر حوادث دوچرخه سواری هستند.

سلامت نیوز : دوچرخه سواری خطرات زیادی را به همراه دارد كه عدم توجه به آن می تواند سلامتی و زندگی افراد را به خطر بیندازد و غیر از اتومبیل ها، كودكان نسبت به كل دوچرخه سوارها 50 درصد بیشتر در معرض خطر حوادث دوچرخه سواری هستند.

مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور با اشاره به این كه 80 درصد مرگ و میر در كودكان زیر 15 سال به علت رفتارهای غلط فرد دوچرخه سوار اتفاق می افتد،‌ اعلام كرد: عدم تسلط و مهارت لازم بر دوچرخه،‌ ورود ناگهانی به خیابان،‌ انحراف به چپ و انحراف های نابجا در ترافیك و عدم توقف در مواقع ایست از جمله رفتارهای غلط فرد دوچرخه سوار است.

بنابر این گزارش، 68 درصد مرگ و میر كودكان بر اثر برخورد خودروهای موتوری و دوچرخه در چهارراه ها، تقاطع و در راه های باریك و تقریبا در مسافت 1300 متری خانه فرد دوچرخه سوار اتفاق می افتد.

این گزارش حاكیست،‌ اكثر حواث دوچرخه سواری در كودكان زیر 5 سال در طی ماه های اردیبهشت تا شهریور و در بین ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر و در اطراف خانه،‌پاركینگ و یا حیاط منزل اتفاق می افتد همچنین بچه های زیر 15 سال در زمان های كم نور و تاریك مثل شب و نزدیك غروب در حدود 14 برابر بیشتر در معرض خطر هستند.

بنابر اعلام مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور، دوچرخه سواری در پیاده رو تقریباً 2 برابر خطر حوادث دوچرخه سواری را افزایش می دهد و تنهاترین،‌مؤثرترین و ایمن ترین وسیله جهت كاهش مرگ و صدمات مغزی ناشی از حوادث دوچرخه سواری استفاده از كلاه ایمنی استاندارد و مناسب است.

گفتنی است،‌ كلاه ایمنی خطر جراحات ناحیه سر را تا 90 درصد كاهش می دهد بنابر این افراد همیشه باید این وسیله را متناسب با قد، وزن و سن خود انتخاب كنند و باید به زنگ اخبار،‌ چراغ های جلو عقب، برچسب های شب نمای جلو، عقب و پهلوی بدنه دوچرخه مجهز باشد.

این گزارش اضافه می كند،‌ كسب مهارت های لازم و همچنین یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی و تبعیت از آن در هنگام رانندگی ضروری است و دوچرخه سواران نباید در جهت عكس ترافیك حركت كرده و افراد باید همیشه ضمن حفظ تعادل،‌ حواسشان به پشت سر باشد و جهت اطلاع قصد خود به سایرین، دست خود را به عنوان علامت راهنما استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha