یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 264978

گروهی از پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که قند خون با خطر شکستگی در مبتلایان به دیابت نوع یک مرتبط است.

ارتباط قندخون با خطر شکستگی در دیابت نوع یک

سلامت نیوز:گروهی از پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که قند خون با خطر شکستگی در مبتلایان به دیابت نوع یک مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است در مبتلایان به دیابت نوع یک، احتمال شکستگی استخوان در مواقعی که میانگین قند خون به میزان بسیار خطرناکی بالاست، بیشتر می‌شود.

در این بررسی اطلاعات پزشکی بیش از ۴۷ هزار بیمار مبتلا به دیابت از جمله ۳۳۲۹ بیمار مبتلا به دیابت نوع یک مورد مطالعه قرار گرفت. دیابت نوع یک کمتر متداول است و افراد معمولاً در دوران کودکی و سنین پایین و به دلیل عدم تولید انسولین در پانکراس به آن مبتلا می‌شوند. همچنین دیگر شرکت‌کنندگان به دیابت نوع دو مبتلا بودند که به چاقی و افزایش سن مرتبط است. بیماری که بر اثر آن بدن قادر به استفاده صحیح از انسولین یا تولید کافی آن به منظور تبدیل قند خون به انرژی نیست.

بیماری تمامی این افراد در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ در انگلیس تشخیص داده شد. در مدت زمان انجام مطالعه ۶۷۲ نفر از مبتلایان به دیابت نوع یک و نیز ۸۸۵۹ نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو به شکستگی استخوان دچار شدند.

در این مطالعه مشخص شد در مبتلایان به دیابت نوع یک، خطر شکستگی استخوان در مواقعی که میانگین قند خون به میزان بسیار خطرناکی بالا بوده نسبت به مواقعی که میزان قند خون کمتر بوده حدود ۳۹ درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته متخصصان با این حال افزایش سطح قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو تأثیری بر افزایش خطر شکستگی استخوان ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha