رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه 98 درصد پزشکان زینت النسخه تجویز نمی‌کنند،‌ گفت: مصرف داروهای تقویتی و مکمل‌ها برای برخی از افراد جامعه ضروری است.

98 درصد پزشکان زینت النسخه تجویز نمی‌کنند

سلامت نیوز:رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه 98 درصد پزشکان زینت النسخه تجویز نمی‌کنند،‌ گفت: مصرف داروهای تقویتی و مکمل‌ها برای برخی از افراد جامعه ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ، در ارتباط با اظهارات رئیس‌جمهور در مجلس در روز رأی‌گیری برای انتخاب وزیر بهداشت، اظهار داشت: رئیس‌جمهور زحمات پزشکان را با این سخنان بر باد دادند و این در حالی بوده که خودشان زیر تیغ جراحی رفته و می‌دانند که این قشر از جامعه چه زحماتی می‌کشند و البته مسؤولین می‌توانند قدردانی نکنند ولی حداقل مطلبی نگویند که سبب رنجش خاطر پزشکان شود.

وی با تأکید بر اینکه داروهایی که پزشکان تجویز می‌کنند برای درمان بیمار ضروری است، گفت:‌ تنها ممکن است یک تا دو درصد از پزشکان داروی اضافه و یا به اصطلاح آقای‌ رئیس‌جمهور زینت‌النسخه تجویز کنند و نمی‌توان این مسئله را برای همه پزشکان دانست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که تجویز داروهای مکمل، زینت‌النسخه به شمار می‌رود در حالی که داروهای تقویتی و مکمل‌ها برای برخی از افراد جامعه مصرف آن ضروری است و کسانی که سوء تغذیه داشته و یا با کمبود پروتئین و کلسیم مواجه هستند یا لبنیات از سفره خانه آنها حذف شده به داروهای مکمل نیاز دارند.

خسرونیا بیان داشت: همچنین پزشکان برای پرکردن دفترچه و یا زیبایی طبابت‌شان دارو تجویز نمی‌کنند.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha