یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 26501
سلامت نیوز : حساسیت فصلی یكی از مشكلات فصل بهاراست كه با علائمی همچون اشك‌ریزش و خارش چشم همراه است.

 خانم دكتر فیروزه رحیمی فوق تخصص قرنیه گفت: آلرژی بهاره یا ورنال یكی از آلرژی های شایع چشمی است كه این علایم با شروع فصل بهار آغاز و گاه در مناطقی كه هوا گرم تر است زودتر شروع می شود.

وی اضافه كرد: در واقع زمانی كه درختان و گلها شكوفه می دهند با پخش گرده گیاهی آنها در فضا حساسیت های چشمی شروع می شود و این بیماری از سنین 6 تا4 سالگی آغاز و هر سال در همان زمان دوباره علایم شروع شده و در چند سال اول ممكن است بیماری هر سال نسبت به سال قبل شدت بیشتری داشته باشد سپس چند سالی ثابت می ماند و در پایان دهه دوم علایم رو به تخفیف می گذارد.

دكتر رحیمی درباره علائم حساسیت فصلی اظهار داشت:  این علایم به صورت خارش چشم ، قرمزی ، سوزش ، اشك ریزش و ترشحات سفید نخی شكل است كه بیمار، گاه آنها را به صورت رشته نخ از چشمش خارج می كند .

وی درخصوص نكات مهم در درمان آلرژی بهاره ابراز داشت: به والدین كودك توصیه می شود فرزندانشان را كه دارای حساسیت چشمی بهاره هستند در زمانی كه بیماری شدت دارد كمتر به پارك ها و خیابان ها ببرند تا حساسیت كمتری نشان دهند. همچنین بیمارباید حتماً در روز چند بار صورت خود را با آب سرد بشوید؛ چراكه شستن با آب، آلرژن را از چشم پاك می كند و خنكی آب منجر به تنگ شدن عروق و كم تر آزاد شدن مواد تولید كننده علایم آلرژی از عروق می شود.

این فوق تخصص قرنیه خاطر نشان كرد: حتما ً به بیمار توصیه می شود كه از خاراندن چشم خودداری كند چرا كه خاراندن چشم باعث تشدید علایم بیماری می شود و چنانچه با رعایت این اصول تاثیری بر بهبود بیماری حاصل نشد شروع داروها برای درمان الزامی است .

به توصیه این فوق تخصص قرنیه، قبل از شروع بیماری حتما به پزشك مراجعه كنید و از استفاده خود سرانه داروهای چشمی جداً خود داری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha