یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 265010

احتمالا از فواید روغن ماهی برای سلامتی زیاد شنیده‌اید. غذاهای دریایی و مكمل‌ها منابع اصلی روغن ماهی به‌شمار می‌روند.

مكمل‌های روغن ماهی چقدر مفیدند؟

سلامت نیوز: احتمالا از فواید روغن ماهی برای سلامتی زیاد شنیده‌اید. غذاهای دریایی و مكمل‌ها منابع اصلی روغن ماهی به‌شمار می‌روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، گفته می‌شود روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. ازجمله فواید اسیدهای چرب غیراشباع می‌توان به پیشگیری از حملات قلبی، كاهش تری‌گلیسیرید خون و كاهش خطر گرفتگی عروق اشاره كرد، اما اگر مصرف ماهی چنین فوایدی دارد، آیا مصرف مكمل‌های روغن ماهی هم همین فواید را به‌همراه خواهد داشت؟
پژوهش‌های انجام‌ شده در این زمینه به نتایج گوناگونی دست یافته. مثلا در یكی از پژوهش‌های اخیر مشخص شد مكمل‌های روغن ماهی شاید هیچ فایده‌ای برای قلب نداشته باشد. پژوهشگران احتمال می‌دهند بدنمان مواد مغذی را از منابع غذایی راحت‌تر از قرص‌های مكمل جذب می‌كند. دیگر این‌كه مثلا ماهی سالمون علاوه‌ بر امگا ۳ از مقادیر قابل‌توجهی پروتئین، ویتامین Bو پتاسیم هم برخوردار است. منتها مكمل‌ها فقط همان ماده مغذی خاص را كه امگا ۳ باشد به بدن می‌رسانند و پژوهشگران از همین‌رو معتقدند شاید بدن مكمل‌ها را به‌نحوی دیگر پردازش می‌كند. از آن‌طرف پژوهش‌هایی هم كه از فایده مكمل‌های روغن ماهی برای سلامت قلب خبر می‌دهند، اما در حال حاضر این فایده فقط روی عده محدودی مشاهده شده است و نمی‌توان نتایج مشاهده ‌شده درخصوص فایده مكمل‌های روغن ماهی را به همه تعمیم داد. پس شاید بهتر باشد مصرف مواد غذایی حاوی امگا۳ نظیر ماهی، دانه چیا، گردو، تخم كتان و بسیاری دیگر از منابع حاوی این ماده مغذی را جدی‌تر بگیرید.
منبع: medicaldaily

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha