سلامت نیوز :  سرگروه سلامت و پیشگیری اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از جداسازی آبخوری از سرویس‌های بهداشتی در 85 درصد مدارس تهران خبر داد.

محبوبه ابطحی در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به تعداد مربیان بهداشت مدارس شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر 600 مربی بهداشت در سطح مدارس شهر تهران مشغول به كار هستند كه بر این اساس، به ازای هر 750 دانش‌آموز، یك مربی بهداشت وجود دارد و این آمار نیز متناسب با استانداردهای موجود در «دستورالعمل ساماندهی مربیان بهداشت» است.

وی افزود: هرچند در زمینه مربیان بهداشت مدارس كمبود داریم اما با توجه به تأكید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استخدام مربیان بهداشت از طریق آزمون استخدامی كمبودها در این حوزه در آینده برطرف خواهد شد.

ابطحی با اشاره به طرح ساماندهی مربیان بهداشت در مدارس شهر تهران، تصریح كرد: در این راستا اولویت با مدارس "ابتدایی " است و نیروهای اضافه‌تر از آن در مقطع راهنمایی و دبیرستان مشغول به كار خواهند شد؛ همچنین تعدادی پزشك به عنوان نیروی رسمی آموزش و پرورش و در پست "مراقب سلامت " در سطح مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.

* جداسازی آبخوری از سرویس‌های بهداشتی در 85 درصد مدارس شهر تهران

سرگروه سلامت و پیشگیری اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه در خصوص استانداردسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس اظهار داشت: در سال گذشته براساس اعتبارات اختصاص یافته از سوی اداره كل، موضوع تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس و جداسازی آبخوری‌ها از سرویس‌های بهداشتی در دستور كار قرار گرفت كه بر این اساس 85 درصد مدارس حالت استاندارد یافته‌اند و 15 درصد باقیمانده نیز تاحدودی در تابستان 89 استانداردسازی شده‌اند؛ همچنین، درصد ناچیزی از مدارس باقی‌مانده است كه به علت قرارداشتن آنها در جریان تخریب و بازسازی، استانداردسازی سرویس‌ها و آبخوری‌های آنها را متوقف كرده‌ایم.

وی خاطرنشان كرد: امسال در بحث نوسازی مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است و بعید می‌دانم مدارس از لحاظ استانداردسازی سرویس‌های بهداشتی مشكل خاصی داشته باشند و اگر مدارسی نیز از این جهت مشكل خاصی داشته باشند، تا پیش از بازگشایی در سال تحصیلی 91 ـ 90 در دست استانداردسازی قرار می‌گیرند.

* عدوم وجود سرویس بهداشتی در مدارس، غیرممكن است

ابطحی در رابطه با احتمال عدم وجود سرویس بهداشتی در مدارس برخی از مناطق محروم حاشیه پایتخت تأكید كرد: امكان ندارد كه مدرسه‌ای اصلاً سرویس بهداشتی نداشته باشد چون اكثر مدارس جنوب تهران نوساز هستند و براساس آئین‌نامه "بهداشت محیط مدارس " نكات لازم را رعایت كرده‌اند و اگر مدارسی استانداردهای لازم را نداشته باشند، یكی از اولویت‌های ما در بازگشایی مدارس طی سال 90، این است كه آئین‌نامه بهداشت محیط در آنها رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha