موهایش سپید شده است و چروک صورتش بیشتر. از وقتی از اداره بازنشسته شده به فکر شغل دوم است تا جوابگوی رفت و آمد بچه ها ونوه ها در آخر هرهفته باشد اما مدتی مجبور است به آزمایش های پزشکی اش برسد .

پیشنهادهایی برای سلامت جسم و جان میانسالان

سلامت نیوز: موهایش سپید شده است و چروک صورتش بیشتر. از وقتی از اداره بازنشسته شده به فکر شغل دوم است تا جوابگوی رفت و آمد بچه ها ونوه ها در آخر هرهفته باشد اما مدتی مجبور است به آزمایش های پزشکی اش برسد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،هر بار که به کلینیک مراجعه می کند، با بسته ای دارو به خانه باز می گرددو بهانه های ریز و درشت به خانم خانه می گیرد که غذایت شور است ، چرب است و من باید رژیم دیابت داشته باشم  و...

این بهانه گیری ها، اهل منزل را ناراضی کرده است که ای کاش پدر در منزل نباشد.

یاد گفته پروفسور «دانا کینگ»، رئیس بخش پزشکی خانواده دانشگاه ویرجینیای غربی  می افتم که با اشاره به مطالعه‌ای که در سال 2017 میلادی میزان سبک زندگی سالم را میان بازنشستگان و سالمندان با میان سالان و افرادی که هنوز کار می‌کنند، مقایسه کرده بود، اظهار می کند: بیشتر سالمندان و بازنشستگان تمایلی به پیروی از سبک زندگی سالم و رعایت توصیه‌های سلامتی در سنین بالا ندارند اما وی برای این گروه سنی پیشنهادهایی دارد که در ادامه می خوانید:

 
 یک جفت کفش ورزشی عالی بخرید
 یک جفت کفش ورزشی مناسب برای پیاده‌روی بخرید. ابتدا با پیاده‌روی در اطراف خانه شروع کنید. سپس آن را به پیاده‌روی نیم ساعته سه روز در هفته افزایش دهید یا هدف خود را با افزایش 10 درصدی مسیر پیاده‌روی خود در هر هفته دنبال کنید.


 تمرین تعادل کنید
 بهترین راه برای جلوگیری از افتادن‌ها و زمین خوردن‌ها، تمرین حفظ تعادل است. تلاش کنید برای 30 ثانیه با چشمان بسته روی یک پا بایستید.


 صبحانه خود را اصلاح کنید
 از خوردن قهوه و شیرینی به جای صبحانه خودداری کنید. می‌توانید  یک اسموتی خانگی و ترکیبی از موز، میوه‌های فصلی، شیر بادام و پودرهای پروتئینی یا کیک‌های پروتئینی بدون قند را برای صبحانه جایگزین کنید. همچنین قند و شکر را از تمامی وعده‌های غذایی خود حذف و به جای مصرف نوشابه از آب گازدار استفاده کنید.


 استرس را عاقلانه حذف کنید
 برای مدیریت استرس خود، راه‌هایی به جز خوردن غذا و استعمال دخانیات پیدا کنید. برنامه‌های زیادی برای تمدد اعصاب وجود دارد که می‌توانید روی تلفن همراه خود نصب کنید  و حتی به مدت 10 دقیقه به آن‌ها گوش دهید.


 ورزش‌های مقاومتی را تمرین کنید
برای توقف از دست دادن حجم عضلات، ورزش‌های مقاومتی را با بلند کردن دمبل و هالتر انجام دهید زیرا در صورتی که از عضلات استفاده نکنید به مرور از بین خواهند رفت.


 تمرین «بشین و پاشو» انجام دهید
 افراد سالخورده باید به طور منظم تمرین‌های بشین و پاشو را انجام دهند زیرا در صورتی که این تمرین‌ها را انجام ندهند، پس از مدتی دیگر قادر به راحت بلند شدن از روی زمین نخواهند بود.


 خود را باور داشته باشید
 یک سالمند 71 ساله از تجربیات خود در خصوص مواجهه با نداشتن اعتماد به نفس و افسردگی پس از چندین واقعه ناگوار می‌گوید که برای درمان حال خود به مشاور مراجعه کرده است.


درگیر یک پروژه شوید
 پروژه ای را  که برای شما معنی خاصی دارد، انتخاب کنید. یک سالمند در این باره می‌گوید در سنین بازنشستگیِ خود، شروع به نوشتن یک کتاب کرده، هر چند پیش از آن، تجربه نویسندگی نداشته است.

او هم اکنون در حال نوشتن کتاب سوم خود با نام «توی جدید پس از 65 سالگی» است که توصیه‌هایی ارزشمند به افراد سالمند کرده و الهام بخش آنان است. انجام پروژه‌ای جدید در سن بالا مانند به واقعیت رساندن یک رویاست.
 
 نخستین فردی که باید به او  باور داشته باشید خودتان هستید چرا که مردم دوست دارند بیشتر با افراد با اعتماد به نفس معاشرت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha