سلامت نیوز :  دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: گریه ‌توأم با جمع كردن پا به سمت شكم، جمع شدن دست‌ها بر روی سینه، كبود شدن صورت به دلیل جیغ كشیدن و افتادن خط سفید به دور لب نوزاد از علائم كولیك شیرخواران به شمار می‌رود.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو بافارس با بیان اینكه كولیك شیرخواران یا همان قولنج از هفته سوم تولد در نوزادان شروع می‌شود، اظهار داشت: در كولیك عضلات روده نوزاد دچار انقباض می‌شود و همین مسئله درد شدیدی را به وجود می‌آورد.

وی كولیك شیرخواران را بسیار دردناك دانست و گفت: این عارضه با نشانه ناگهانی شروع می‌شود؛ گریه ‌توأم با جمع كردن پا به سمت شكم، جمع شدن دست‌ها بر روی سینه، كبود شدن صورت نوزاد به دلیل جیغ كشیدن و افتادن خط سفید رنگ به دور لب نوزاد از علائم كولیك شیرخواران به شمار می‌رود.

این متخصص اطفال ادامه داد: كولیك شیرخواران ضایعه مشخصی در دستگاه گوارش نوزاد نیست بلكه عملكرد دستگاه گوارش است كه این عملكرد دردناك چند دقیقه‌ای كودك را درگیر خود كرده و سپس رها می‌كند.

كلانتر خاطر نشان كرد: كولیك شیرخواران در تمام نوزادان پسر و دختر دیده می‌شود ضمن اینكه هیچ علت خاصی تاكنون برای آن یافت نشده است؛ كولیك شیرخواران از هفته سوم تولد شروع و تا 4 ماهگی از بین می‌رود البته در 10 درصد از كودكان كولیك نوزادی تا 6 الی 7 ماه طول می‌انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha