میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

سلامت نیوز : میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

محققان معتقدند، فقط با خوردن مقادیر زیادی از ماهی و نوشیدن شیر میتوان این ویتامین را به میزان کافی دریافت کرد همچنین میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

براساس این گزارش سطوح پایین ویتامینD افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامینD است. این ویتامین به عنوان یک هورمون در بدن عمل کرده و مشخص شده که در تنظیم حداقل هزار ژن نقش کمکی دارد.

گفتنی است ویتامین D با ایجاد علایم سلولی ممکن است در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون نقش داشته باشد و مصرف آن توصیه می شود.

بر اساس این گزارش، باید روزانه10 تا 15 دقیقه به خاطر تولید ویتامینD در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا مقدار کم نور خورشید بدون ایجاد سوختگی، پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد. با این حال ایمن ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل های غذایی آن است. گفتنی است مقادیر بیش از نیاز روزانه این ویتامین نیز باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha