به گفته محققان، اسكن‌های مغزی افراد سالم نشان می‌دهد كه مناطق آسیب دیده مغز در اثر بیماری آلزایمر حدود یك دهه پیش از تشخیص بیماری چروكیده می‌شود.

سلامت نیوز : به گفته محققان، اسكن‌های مغزی افراد سالم نشان می‌دهد كه مناطق آسیب دیده مغز در اثر بیماری آلزایمر حدود یك دهه پیش از تشخیص بیماری چروكیده می‌شود.
این كشف كه در مجله نورولوژی منتشر شده ممكن است راهی جدید برای شناسایی پیش از موعد بیماری در اختیار پزشكان قرار دهد، پیشرفتی كه می‌تواند به توسعه درمانهای موثر بیماری آلزایمر كمك كند.
آلزایمر یك بیماری كاهنده مغز است كه بیش از 26 میلیون تن در سراسر دنیا به آن دچار هستند.
لیلا دی‌تولدومورل از مركز پزشكی دانشگاه راش در شیكاگو، یكی از افراد حاضر در این پژوهش در بیانیه‌ای اعلام كرد : سنجش‌های تشدید مغناطیسی می‌توانند شاخص‌هایی مهم برای كمك به تشخیص افراد در معرض خطر آلزایمر باشند. اگر یك درمان دارویی یا عادی در آینده بوجود بیاید،‌افرادی كه هنوز علائم بیماری را در خود بروز نداده اما در معرض ابتلا به آن هستند می‌توانند از این درمان سود زیادی ببرند.
محققان در پژوهش خود از دو گروه افراد سالم در دهه هفتاد سال استفاده كردند كه در دانشگاه راش و بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون، ‌وابسته به دانشگاه هاروارد اسكن مغزی انجام داده بودند. محققان سلامت این افراد را برای 9 سال تحت پیگیری قرار دادند.
در جریان این پژوهش، 50 شركت‌كننده از لحاظ ادراكی وضعیتی طبیعی داشتند و 15 تن به بیماری آلزایمر دچار شدند.
در پایان این تحقیقات‌آن دسته افرادی كه از بیشترین میزان چروكیدگی در نواحی خاص مغز در قشر مغزی برخوردار بودند نسبت به سایرین سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار داشتند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha