دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
سلامت نیوز : رئیس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران از ذخیره 4 هزار واحدی خونهای نادر در شبکه جهانی خونهای نادر بین‌المللی خبر داد.
به گزارش مهر، دکتر مصطفی مقدم گفت: این خونها پس از پردازش منجمد شده و برای استفاده‌های ضروری به مدت 10 سال در فریزرها ذخیره می‌شوند.

وی افزود: آزمایشگاه انجماد خون سازمان انتقال خون ایران نیز آمادگی دارد در زمان نیاز، به صورت اورژانس و یا با هماهنگی قبلی، خونهای نادر خود را در اختیار بیماران قرار دهد.
 
مقدم با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد با خونهای نادر و بررسیهای پزشکی بر روی آنان، گفت: در حال حاضر این بانک 100 نفر عضو دارد که به طور متناسب از این افراد خونگیری می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: برنامه سازمان انتقال خون این است که تقریبا 10 هزار نفر را هرساله برای حداقل 10 تا 28 نوع آنتی‌ژن غربالگری کند و تاکنون در این زمینه به نتایج خوبی رسیده و تعدادی از این افراد شناسایی شده‌اند.
 
به گفته مقدم، در ایران از هر 5 تا 10 هزار نفر یک نفر دارای گروه خون نادر است که این میزان فراوانی در گروه خون O‌ بمبئی 4 نفر از هریک میلیون نفر است.
 
سوم فروردین 89 مدیر اجرایی گروه بین‌المللی خونهای نادر سازمان جهانی بهداشت (ISBT) با ارسال نامه رسمی به این سازمان عضویت ایران در کار گروه خونهای نادر این گروه را اعلام کرد. این کارگروه متشکل از متخصصان ایمونوهماتولوژی و خونهای نادر 18 کشور جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha