سلامت نیوز :  دبیركل جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد ریال از املاك جمعیت از نهادها و اشخاص پس گرفته شد و در این راستا باید معادل 1200 تا 1500 میلیارد ریال دیگر از املاك هلال احمر از نهادها و اشخاص بازگردانده شود.

ظاهر رستمی در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر املاك زیادی دارد و در مجموع یكی از سرمایه‌های اقتصادی هر سازمان املاك آن است به همین علت ما نیز از سال گذشته برنامه‌ای طراحی كردیم تا بتوانیم یك ساماندهی در بحث املاك جمعیت برای پشتیبانی اجرای اهداف هلال احمر انجام دهیم.

وی افزود: املاك جمعیت در اكثر استان‌ها یا هبه هستند یا جمعیت خریداری كرده است یا از طریق برخی دستگاه‌ها در گذشته در اختیار هلال احمر قرار گرفته است. اكثر این املاك در حقیقت به دلیل عدم توجه مسئولان جمعیت هلال احمر در مقاطع مختلف (با وجود اینكه نمی‌خواهیم اذعان كنیم كسی كوتاهی كرده است) در اختیار دستگاه‌های دیگر یا اشخاص قرار گرفته بود كه جمعیت در این راستا در گام نخست یك بانك اطلاعاتی املاك و دارایی‌ها برای مشخص كردن املاك خود راه‌اندازی كرد.

رستمی گفت: سال گذشته حدود 300 میلیارد ریال املاك جمعیت هلال احمر ایران را از برخی نهادها و اشخاص به جمعیت برگرداندیم و نزدیك به 1200 تا 1500 میلیارد ریال املاك هنوز در اختیار نهادها و اشخاص دیگر قرار دارد كه باید پس گرفته شود.

دبیركل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: برخی از این املاك زمین و برخی دیگر ساختمان هستند. بخشنامه قبلی هلال احمر در این زمینه ابلاغ شده بود كه مطابق آن مسئولان جمعیت فعلاً از طریق مراجع قضایی و راهكارهایی قانونی برای باز پس گیری املاك اقدامی نكنند ولی ما در نخستین گام با تمام دستگاه‌هایی كه املاك جمعیت را در اختیار داشتند تعامل برقرار كردیم تا با تفاهم و جلسات كارشناسی دو طرف این مسائل برطرف شود.

رستمی خاطرنشان كرد: از نظر شرعی و قانونی نمی‌توانیم در موضوع املاك جمعیت بی‌تفاوت باشیم و بر این اساس بخشنامه قبل را باطل كردیم و به تمام استان‌ها دستور داده شد تا با برقراری تعامل، همفكری و در كمال مهربانی و رأفت با نهادهایی كه املاك جمعیت در اختیار آنان قرار دارد وارد گفت و گو شوند. در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی به احقاق حق جمعیت اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha