استاندار تهران با اشاره به لزوم پیشرفت زنان در دو شاخص اقتصاد و سیاست گفت: در جامعه هنوز سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که واقعاً به لحاظ اقتصادی توانمند نیستند.

3 میلیون زن سرپرست خانوار داریم

سلامت نیوز:استاندار تهران با اشاره به لزوم پیشرفت زنان در دو شاخص اقتصاد و سیاست گفت: در جامعه هنوز سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که واقعاً به لحاظ اقتصادی توانمند نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر امروز در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران گفت: اگر ما واقعا می‌خواهیم در ابعاد مختلف به توسعه دست یابیم شرط آن مشارکت همه آحاد جامعه است. ما نباید میان اقشار و سنین مختلف خط‌کشی کنیم.

 استاندار تهران افزود: در گذشته یک مرد خانه کار می‌کرد و هشت نفر را تامین می‌کرد اما اکنون اگر هر هشت نفر هم کار کنند به نتیجه نمی‌رسند و این فقط مختص ایران نیست و در دنیا وضعیت همین شده است.

وی ادامه داد: میزان مقبولیت و مشروعیت هر نظام و هر دستگاهی به مشارکت اجتماعی همه افرادی است که در آن فعال هستند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند بیان کرد: اگر به شرط مشارکت اجتماعی باور داشته باشیم باید در جامعه از خلاقیت این قشر استفاده کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه خانم‌ها در بخش‌های مختلف پیشرفت کرده‌اند اما برای پیشرفت آنها در دو شاخه هنوز باید کار کنیم، اظهار داشت: یک شاخه در سیاست و مدیریت خانم‌ها در این عرصه است و دیگری شاخص اقتصادی است.

محسنی بندپی با بیان اینکه باید روی شاخص اقتصادی و پیشرفت خانم‌ها در این حوزه خیلی کار کنیم عنوان کرد: خانم‌ها نباید در مقوله اقتصاد آسیب‌پذیر باشند. در جامعه هنوز سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که واقعا به لحاظ اقتصادی توانمند نیستند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای پیشرفت زنان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: نهادهای مردمی دیده‌بان هستند و می‌توانند دستگاه‌های دولتی را رصد کنند. نباید تشکل‌ها را رها کنیم و فعالان این حوزه می‌توانند کمک‌ حال دولت باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha