با گذشت بیش از 2 سال از اعلام تدوین پیش نویس قانون سلامت روان، رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: كار كارشناسی تدوین قانون سلامت روان به پایان رسیده و پس از حقوقی‌شدن متن این لایحه به دولت ارسال می‌شود.

سلامت نیوز :  با گذشت بیش از 2 سال از اعلام تدوین پیش نویس قانون سلامت روان، رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: كار كارشناسی تدوین قانون سلامت روان به پایان رسیده و پس از حقوقی‌شدن متن این لایحه به دولت ارسال می‌شود.

عباسعلی ناصحی، مدیر كل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس در این مورد اظهار داشت: قانون سلامت روان در حال حاضر در دفتر حقوقی وزارت بهداشت در حال بررسی است كه وقتی به طور كامل بررسی شد از طریق وزارت بهداشت به دولت ارسال می‌شود.

وی افزود: كار كارشناسی این قانون به پایان رسیده است و فقط باید قانون شكل حقوقی به خود بگیرد تا بتوان آن را به صورت لایحه به مجلس فرستاد.

تدوین پیش‌نویس قانون سلامت روان شامل 10 فصل و 107 ماده برای اولین بار در پاییز سال 87 در وزارت بهداشت مطرح شد در آن زمان عنوان شد كه فصول این پیش نویس شامل كلیات و تعاریف، خدمات بستری اختیاری، بستری اجباری، درمان اجباری جامعه‌نگر، تشنج‌درمانی، مهار حركتی و جداسازی، قیمومت، گروه‌های سنی ویژه، بیمار روانی كیفری و مواد متفرقه فصل‌های این پیش‌نویس است و آماده ارائه به دولت برای ارائه لایحه آن به مجلس است اما از آن زمان تاكنون بیش از 2 سال طول كشیده است ولی هنوز پیش نویس لایحه قانون سلامت روان از وزارت بهداشت به دولت نرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha