تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصویربرداری مغناطیسی از مغز به تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه رشد بیماری كمك می‌كند.

سلامت نیوز :  تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصویربرداری مغناطیسی از مغز به تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه رشد بیماری كمك می‌كند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی ساینس، مطالعات و تحقیقات دانشمندان حاكی از تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر است؛ قبل از آنكه آسیب و صدمه جدی به انسان وارد شود. در صورت عدم یافتن روش مناسب برای درمان آلزایمر ممكن است تلفات زیادی بر جامعه تحمیل شود.

انجمن آلزایمر تخمین زده كه بر مبنای آن 4/5 میلیون آمریكایی در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند و هزینه درمان و مراقبت بیماران تا 20 میلیارد دلار تا چهار دهه آینده بالا خواهد رفت.

در حال حاضر تمایل مردم برای انجام آزمایش‌های تشخیص آلزایمر برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.

یك گام در تشخیص بیماری كه در این پژوهش بیان شده، اندازه‌گیری حجم مغز با روش ام.‌آر.‌آی است.

یكی از مواردی كه این تحقیق را جدید جلوه داد، بررسی شناختی افراد است و یكی از نشانه‌های این بیماری اختلالات خفیف شناختی است. برای این مطالعه حجم مغز چند نفر به عنوان آزمایش اندازه‌گیری شد تا مشخص شود كه تغییر حجم مغز در سنین بالا تا چه حد در ابتلا به بیماری آلزایمر تاثیرگذار است.

در این آزمایش 149 نفر مورد آزمایش قرار گرفتند.بر اساس این آزمون 25 نفر از 149 نفر یا به عبارتی 17 درصد كسانی كه در ابتدا وضعیت ادراكی و شناختی خوبی داشتند پس از دو سال به زوال و كاهش حافظه مبتلا شدند.

این تحقیق گام مهمی در جهت تشخیص آلزایمر به منظور درمان و بهبودی آن بود. اكنون با ام.‌آ‌ر.‌آی می‌توان موارد زیادی را در بیماری‌های مختلف بررسی كرد اما تاكنون روش مناسبی برای تصویربرداری ام.آر.آی از مغز برای شناسایی اختلالات آلزایمر شناسایی نشده بود.

آلزایمر رایج‌ترین شكل زوال عقل است. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به خصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تكلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ بر اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha