دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید جدیدترین داروی ضد لخته جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی خبر داد و گفت: 85 درصد از سکته‌های مغزی ناشی از گرفتگی عروق است.

تولید جدیدترین داروی ضد لخته در کشور/ 85 درصد سکته‌های مغزی ناشی از گرفتگی عروق

سلامت نیوز:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تولید جدیدترین داروی ضد لخته جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی خبر داد و گفت: 85 درصد از سکته‌های مغزی ناشی از گرفتگی عروق است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، فرهاد عصارزادگان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه سکته مغزی ایران،‌اظهار داشت: 85 درصد از سکته‌های مغزی در افراد به دلیل گرفتگی عروق و 15 درصد به دلیل پارگی عروق است.

وی افزود: در زمینه سکته‌های ناشی از گرفتگی عروق علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد که مشکلات قلبی و انتقال لخته از قلب به سمت عروق مغز یکی از این عوامل است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گرفتگی عروق بزرگ مغز و تنگ شدن رگ به دلیل رسوب طی زمان دومین دلیل و میکروآنژیوپاتیک یا گرفتگی عروق کوچک به دلیل فشارخون و دیابت دسته سوم به شمار می‌رود.

عصارزادگان گفت:‌داروهای جدید ضدلخته برای کسانی که مشکلات قلبی و نامنظمی قلبی دارند جایگزین مناسبی برای داروی وارفارین است چرا که وارفارین همچون شمشیر دولبه بوده و شانس خونریزی مغزی در آن زیاد است و بیمار نیاز به آزمایشات مکرر دارد.

وی خاطرنشان کرد: داروهای جدید ضدلخته در حال حاضر از دو نوع خارجی و یک نوع ایرانی در بازار وجود دارد که جدیدترین دارو در این زمینه به زودی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha