معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طی سال‌های گذشته درصد مادران باردار بالای ۳۵ سال کمتر از ۱۸ درصد بود و اکنون این رقم به ۳۰درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه به موضوع زایمان ایمن است.

افزایش ۳۰ درصدی بارداری مادران بالای ۳۵ سال

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طی سال‌های گذشته درصد مادران باردار بالای ۳۵ سال کمتر از ۱۸ درصد بود و اکنون این رقم به ۳۰درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه به موضوع زایمان ایمن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت  اظهار داشت: بحث تحت پوشش قرار دادن داروهای ناباروری در کشور از جمله مواردی است که وزارت بهداشت به آن توجه دارد.

وی با بیان اینکه باید مراقبت از زنان باردار را در دوران پرخطر بیشتر مورد توجه قرار دهیم گفت: طی سال‌های گذشته درصد مادران باردار بالای ۳۵ سال کمتر از ۱۸ درصد بود و اکنون این رقم به ۳۰درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه به موضوع زایمان ایمن است.

وی درخصوص سیاست جمعیتی وزارت بهداشت گفت: سیاستی که در سطح شبکه داریم، آموزش مهارت فرزندآوری و مهارت زندگی برای گروه‌های سنی مختلف است و از سطح مدارس تا سایر بخش‌ها این آموزش‌ها در حال ارایه شدن است.

رییسی با اشاره به گرانی داروهای دندانپزشکی گفت: خوشبختانه توانستیم ۳۲۰۰ مرکز دندانپزشکی در سطح یک فعال کنیم و این خدمات در حال ارایه شدن است.

وی گفت: خدمات دندانپزشکی برای گروه هدف زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده در سطح روستاها به صورت رایگان است و در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر نیز با قیمت‌های پایین درحال ارایه شدن است و افزایش قیمت ماده بی‌حسی دندانپزشکی در سطح یک اتفاقی رخ نداده و ما توصیه می‌کنیم مردم برای دریافت خدمات به مراکز ما مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha