سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: متخصصان تغذیه و بهداشت روان و محیط به تیم پزشك خانواده افزوده می شوند.
 
علیرضا مصداقی نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اكنون برنامه پزشك خانواده در روستاها و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در كشور در حال اجرا است.
معاون وزیر بهداشت اضافه كرد: با افزودن متخصصان تغذیه و بهداشت روان و محیط ، سردرگمی كمتری در مردم ایجاد می شود و از نظر اقتصادی و سلامت كمك بزرگی به خانواده های ایرانی محسوب می شود.
وی گفت: تیم پزشك خانواده، بهداشت هر خانواده را از نظر وضعیت سلامت، جمعیت و بیماری ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد و با این روش، هر خانواده و هر فرد در سیستم بهداشتی و درمانی كشور صاحب یك پرونده پزشكی می شود.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینكه اجرای برنامه پزشك خانواده هزینه های پرداختی مردم در زمینه سلامت را بسیار كاهش می دهد، اظهار داشت: پزشك خانواده تمام تمهیدات لازم برای امور درمانی، بهداشتی و مشاوره های لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد و امور مربوط به بیماران را دنبال می كند.
مصداقی نیا افزود: پزشك خانواده با پزشك متخصص در ارتباط خواهد بود و به این ترتیب آزمایش ها و دیگر امور تخصصی بیمار، از طریق پرونده الكترونیك در اختیار پزشك خانواده و همچنین پزشك متخصص مربوطه قرار می گیرد.
به گفته وی، چنانچه نیاز به بستری بیمار باشد، اقدامات لازم صورت می گیرد و هیچ بیماری در نوبت بستری در بیمارستان نخواهد بود.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینكه پزشك خانواده مسوول سلامت خانواده است و تنها به اقدامات درمانی نمی پردازد بلكه باید مشاوره های سلامتی را نیز ارایه دهد، اضافه كرد: همچنین گروه 17 نفری تیم سلامت، مشاوره های لازم را در زمینه های مختلف به بیماران ارایه می دهند و انجام این اقدامات منجر به كاهش پرداخت هزینه های سلامت از جیب مردم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha