وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خصوصی سازی آموزش پزشکی امکان پذیر نیست، اما حتی اگر ممکن هم باشد، در حال حاضر شرایط این کار فراهم نیست.

شرایط خصوصی سازی آموزش پزشکی فراهم نیست

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خصوصی سازی آموزش پزشکی امکان پذیر نیست، اما حتی اگر ممکن هم باشد، در حال حاضر شرایط این کار فراهم نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا ،سعید نمکی درباره خصوصی سازی آموزش پزشکی افزود: موضوعی که به تازگی درباره خصوصی سازی آموزش پزشکی مطرح شد، به اشتباه منعکس شده بود. در جلسه دانشگاه آزاد اسلامی گفته بودم که وزارت بهداشت در شرایط فعلی و با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر و تاثیری که بخش های مختلف می توانند در این زمینه داشته باشند، به تنهایی توان مقابله با این بیماری ها را ندارد و همه بخش ها باید در این زمینه کمک کنند.


وی ادامه داد: یعنی بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و دانشگاه ها باید به نظام سلامت در زمینه بیماری های غیرواگیر کمک کنند و اصلا موضوع خصوصی سازی آموزش پزشکی مطرح نشده بود.


وزیر بهداشت بیان کرد: فقط این موضوع مطرح شد که دانشگاه آزاد باید استانداردهای وزارت بهداشت را برای تربیت نیروی انسانی در حوزه پزشکی بپذیرد، زیرا به هیچ عنوان از استانداردها عدول نمی کنیم.


نمکی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط برای خصوصی سازی آموزش پزشکی فراهم باشد، سازوکار آن چه خواهد بود، اظهار داشت: شاید بتوان در رشته هایی مانند پیراپزشکی از طرف دولت سرانه آموزشی را پرداخت کرد و بخش خصوصی آموزش ها را ارئه کند که در این رابطه هم فکر می کنم شرایط این کار چندان فراهم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha