شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

مشكلات معیشتی مردم را در این روزها زیر فشار برده است و ما شاهد آن‌ هستیم كه هر روز این مسائل بیش از پیش سبب آزردگی مردم می‌شود.

پیشنهادی برای اقشار در زیر خط فقر

سلامت نیوز:مشكلات معیشتی مردم را در این روزها زیر فشار برده است و ما شاهد آن‌ هستیم كه هر روز این مسائل بیش از پیش سبب آزردگی مردم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون ،حال با وجود فشارهای فراوانی كه در كشور وجود دارد و تورم آسیب‌زا، در لایحه بودجه سال 98 میزان افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده 20 درصد پیش بینی شده بود که در کمیسیون تلفیق بودجه نیز همین رقم مصوب شد.

اقدامی كه برخی نمایندگان به آن اعتراض دارند و معتقد هستند باید بنا بر اسناد بالا دستی همسان با تورم دستمزدها و حقوق‌ها نیز افزایش پیدا كند. در همین راستا احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از پیشنهاد برخی نمایندگان برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی دریافتی حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان که زیرخط فقر قرار دارند، خبر داد که این پیشنهاد در جریان بررسی بودجه در صحن علنی مطرح می شود.

احمد انارکی محمدی با اشاره به پیشنهادها برای افزایش حقوق برخی کارکنان و کارگران در سال ۹۸، گفت: وضعیت اقتصادی مردم به ویژه اقشار ضعیف مناسب نبوده و خط فقر حدود سه میلیون تومان است؛ بنابراین باید فکری به حال حقوق کارکنان دولت و کارگران کرد، زیرا با ۲۰ درصد افزایش حقوق، هیچ یک از مشکلات آن‌ها حل نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یک خانواده کارگری اگر بخواهد دست‌كم مایحتاج های زندگی خود را تامین کند با این حقوق ها نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، افزود: دولت باید حقوق تمام کارکنان را به نسبت تورم افزایش دهد، اما برای حقوق های پایین و زیر خط فقر باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.

وی ادامه داد:با افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت تعدادی از کالاها به ویژه کالاهای ضروری، برخی کارگران و کارکنان حتی نمی‌توانند مایحتاج عمومی و حداقل‌های معیشتی خود را تامین کنند که دولت باید در این حوزه اقدامات اساسی انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشنهاداتی برای افزایش حقوق های زیر سه میلیون تومان تا ۴۰ درصد مطرح شده است، تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی برای ترمیم حقوق کارمندان دولت، کارگران و حتی بازنشستگان از سوی نمایندگان مطرح شده که باید منتظر ماند تا مشخص شود در روزهای آینده نمایندگان چه تصمیمی در صحن علنی مجلس اخذ می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha