عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس نه فقط برای پزشکان بلکه برای سایر مشاغل به منظور ساماندهی نظام مالیاتی برنامه دارد، گفت: فرار مالیاتی سایر مشاغل از پرداخت مالیات دلیل و توجیحی برای فرار مالیاتی سایر مؤدیان مالیاتی نیست.

چرا مجلس پزشکان را ملزم به پرداخت مالیات کرد؟

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس نه فقط برای پزشکان بلکه برای سایر مشاغل به منظور ساماندهی نظام مالیاتی برنامه دارد، گفت: فرار مالیاتی سایر مشاغل از پرداخت مالیات دلیل و توجیحی برای فرار مالیاتی سایر مؤدیان مالیاتی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علیرضا محجوب   با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص اخذ مالیات از پزشکان، گفت: بر اساس این بند الحاقی به تبصره 6 قانون بودجه سال 97 کل کشور، کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند 10 از حق‌الزحمه یاحق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از صدور صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا با ساماندهی نظام مالیاتی کشور، مالیات‌دهی تمامی مشاغل پیدا و پنهان را در تنظیم کند تا قانون در مورد همه مشاغل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشاغلی که مردم نسبت به آن حساسیت دارند، پزشکان هستند و به همین منظور مجلس نسبت به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در مطب‌ها الزام ایجاد کرد، گفت: متأسفانه چون در این زمینه برخی پزشکان نسبت به پرداخت مالیات خود مقاومت داشتند، مجلس ناچار به تصویب این قانون شد.

الزام مجلس برای ساماندهی مالیاتی فروشگاه‌های سراسر کشور

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: امسال در  قانون بودجه، مجلس برای تمامی مشاغل، حتی کوچک‌ترین فروشگاه‌ها در دور افتاده‌ترین روستاها برنامه دارد و آن‌ها را ملزم به نصب کارت‌خوان کرده که نظام مالیاتی را در کشور به طور کامل ساماندهی کند و این انتقاد که چرا فقط پزشکان باید شامل چنین مواردی قانونی شوند، وارد نیست.

فرار مالیاتی برخی سودجویان توجیحی برای فرار مالیاتی سایر مؤدیان نیست

وی تصریح کرد: در عین حال برای هر شغلی که امکان فرار مالیاتی برای آن فراهم است باید قوانین به نحوی تدوین شود که این امکان وجود نداشته باشد و این مسئله نیز دلیلی برای فرار مالیاتی سایر مؤدیان مالیاتی نمیشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  اضافه کرد: در عین حال بسیاری از پزشکان مالیات خود را پرداخت می‌کنند و این قانون برای برخی از افرادی است که در همه صنوف حضور دارند.

 نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در نشست علنی روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه عنوان کرد: طبق مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha