سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاه‌های تشخیص طبی گفت: اعتباربخشی آزمایشگاه‌های طبی باید به انجمن‌های علمی سپرده شود.

محمد حسن هاشمی مدنی در گفت‌وگو با فارس در خصوص رعایت اخلاق پزشكی در آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: موضوع اخلاق پزشكی در مجموع باید در متن كار گروه پزشكی باشد البته سال‌هاست منظور از اخلاق پزشكی بیشتر اخلاق حرفه‌ای است كه از غربی‌ها به ما رسیده است و آزمایشگاه‌ها در زمینه كاری باید رعایت‌كننده این اخلاق پزشكی باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاه طبی در خصوص اعتباربخشی حوزه‌های بهداشت و درمان از جمله آزمایشگاه‌های تشخیص طبی یادآور شد: این اعتباربخشی در آزمایشگاه‌ها كه جزئی از حوزه بهداشت و درمان كشور است به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: روند استانداردسازی در آزمایشگاه‌های كشور به گونه‌ای است كه بیش از 4 سال از برنامه‌ای كه آزمایشگاه مرجع سلامت تهیه كرده است می‌گذرد و قدم به قدم به استانداردسازی خدمات آزمایشگاهی افزوده می‌شود.

هاشمی مدنی با بیان اینكه اعتباربخشی آزمایشگاه‌های طبی انتها ندارد یادآور شد: همه آزمایشگاه‌های پزشكی كشور تحت كنترل وزارت بهداشت هستند و قرار است وزارت بهداشت طبق قانون كه بحث واگذاری بخش خصوصی مطرح شده است اعتباربخشی آزمایشگاه‌ها را به انجمن‌ها واگذار كند.

وی اضافه كرد: البته باید این را هم گفت كه اشتباه در اعلام نتایج آزمایش‌ها رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha