سلامت نیوز : درمان همزمان سل و ایدز در افراد مبتلا، تداخلات دارویی، عدم پذیرش بیمار نسبت به درمان، خطر انتقال بیماری به سایرین و افزایش هزینه درمان از جمله مشكلات بیماران مبتلا به ایدز است.

 دكتر شیرین افهمی عضو هیئت علمی این دانشگاه گفت: لازم است كه بیمار مبتلا به سل با دریافت اطلاعات كافی از پزشك در رابطه با بیماری خود، طول مدت درمان و نوع داروهای مصرفی در طول مدت درمان رضایت مندی داشته باشد.

وی جلب رضایت بیمار را در تكمیل شدن طول درمان موثر دانسته و افزود: بیمار با كسب اطلاعات كافی از پزشك، دوره درمان را حتی در صورت بهبود علائم ظاهری تكمیل می كند، چرا كه تكمیل نشدن طول درمان منجر به ایجاد مقاومت دارویی می شود.

دكتر افهمی با اشاره به تاثیر ویروس HIV در ایجاد سل مقاوم به درمان گفت: تقریباً در سرتاسر دنیا 15 درصد كل بیماران مبتلا به سل فعال، HIV مثبت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: شانس ابتلا به سل فعال در بیماری كه حامل میكروب سل است و همزمان HIV مثبت نیز است، حدود 10 برابر بیش از فردی است كه مبتلا به HIV نیست.

دكتر افهمی در پایان تصریح كرد: در مقابله با بیماری خطرناك سل مقاوم به درمان بایستی از روش های تشخیصی دقیق استفاده شود و درمان صحیح بر اساس پروتكل های استاندارد بین المللی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha